مصطفی کواکبیان نماینده اصلاح طلب مجلس در اخطاری به خواندن گزارش‌های بدون تأثیرگذاری در مجلس گلایه کرد.

به گزارش خبرآنلاين؛ نماینده مردم تهران گفت: کمیسیون اصل 90 به جای اینکه نقش مدعی‌العموم را داشته باشد فقط گزارش می‌خواند که آن هم فایده‌ای ندارد! در حالیکه باید به صورت مشخص خاطی شناسایی و معرفی شود و قوه قضاییه هم اینها را مجازات کند. ما فقط اینجا گزارش می‌خوانیم. دولت قبل به آن شکل قانون را دور می‌زد و نظارتی بر آن نشد و دولت فعلی هم می‌گوید برنامه را قبول ندارم. چرا فقط به خواندن گزارش اکتفا می‌شود؟! باید خاطیان معرفی شوند.

او افزود: گزارش‌های متعدد تحقیق و تفحص در مجلس قرائت شده اما قوه قضاییه به آن‌ها رسیدگی نمی‌کند و فقط وقت مجلس گرفته می‌شود. لذا از کمیسیون اصل 90 می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کند.

علی مطهری نایب رئیس مجلس که اداره بخشی از جلسه علنی امروز را بر عهده داشت، در پاسخ به اخطار کواکبیان گفت: کمیسیون اصل 90 نمی‌تواند حکم صادر کند و جای قوه قضاییه را بگیرد و مجرم معرفی کند. بلکه حداکثر نظر خود را اعلام می‌کند و آن را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد.

وی افزود: گزارش امروز کمیسیون اصل 90 درباره اجرای قوانین و آیین‌نامه‌ها بود و ان‌شاءالله دوستان کمیسیون اصل 90 تذکر شما را مدنظر داشته باشند.

27217

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =