تسنیم نوشت: امام جمعه موقت شیراز با اشاره به فتوای آیت‌الله سیستانی برای تشکیل بسیج در عراق گفت: فرهنگ بسیجی امروز به کشورهای اسلامی صادر شده و علاوه بر عراق در دیگر کشورهای اسلامی نیز تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه فرهنگ بسیجی از انقلاب اسلامی به دیگر کشورها صادر شده است، اظهار داشت: بسیج جمعیتی است که با هم تعامل و هم‌بستگی دارد. امروز در کشورهای اسلامی بسیج شکل گرفته و منشا خیرات شده و در عراق نیز به فتوای آیت‌الله سیستانی بسیج تشکیل شده است.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به زلزله کرمانشاه و کمک‌های دولتی به ویژه هلال احمر افزود: همه با فداکاری وارد شدند و مردم هم باید احساس مسئولیت کنند و اقلام مورد نیاز مردم کرمانشاه را که از طریق هلال احمر اعلام می‌شود، کمک کنند.کرمانشاه گهواره تمدن بوده و در دفاع مقدس نخستین گلوله عراق به این استان شلیک شد، در طول دفاع مقدس هزار و 122 بار به کرمانشاه حمله شد و این استان 30 هزار شهید، ایثارگر، آزاده و مجروح در دفاع مقدس داشته است.

مرادی با اشاره به سیره پیامبر و اینکه ایشان اسوه حسنه هستند، بیان کرد: پیامبر در روابط اجتماعی و خانوادگی بهترین بودند و علاوه بر اینکه در کارهای خانه کمک می‌کردند همیشه وقتی را برای گفت‌وگو با اعضای خانواده صرف می‌کردند. امروز روابط خانوادگی در جامعه کمرنگ شده است، ارتباطات کلامی در بین خانواده‌ها به 17 دقیقه رسیده در حالی که زمانی که در فضای مجازی صرف می‌شود، 4 ساعت است. همانگونه که غذای جسم مهم است، غذای روح نیز اهمیت دارد. امروز گسترش فضای مجازی سبب شده که اعتقادات مردم تغییر کند و روح معلول و مریض شود.

امام جمعه قم:با هر توانی که داریم باید به یاری این ملت مظلوم بشتابیم

 آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس، با اشاره به حادثه تلخ غرب کشور یعنی زلزله کرمانشاه گفت: مصیبت‌های غم باری بر مردم وارد آمد، فاز امداد و نجات تمام‌شده و فاز دوم که مهم‌ترین کار است تأمین جایگاهی برای زلزله‌زدگان است،که باید انجام گیرد بنابراین با هر توانی که داریم باید به یاری این ملت مظلوم بشتابیم.

وی با اشاره به خبر استعفای نخست‌وزیر لبنان گفت: این کار بسیار زشت و نسنجیده‌ای است که کشور دیگری نخست‌وزیر کشوری را بازداشت و او را وادار به استعفا کند که سعودی‌ها انجام دادند. واقعیت این است آن روزی که سعد حریری نخست‌وزیری را بر عهده داشتند، انتظارشان از او این بود که حزب‌الله در انزوا قرار گیرد و حزب‌الله از صحنه لبنان کنار برود اما برخلاف تصورشان حزب‌الله زیبا درخشید و حزب‌الله در کنار دیگران قرار گرفت و تمامی معادلات را برهم زد.

امام‌جمعه قم شناخت عمیق دین را یکی از مبانی و زمینه تقویت بنیه‌های دین در جامعه دانست و افزود: ارتقای فکر، عقل و تدبیر در جامعه یکی دیگر از معیارهای شناخت معروف و منکر است، تلاش در جهت حاکمیت دین در جامعه یکی دیگر از معیارها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی بوشهری با اشاره به عواملی که سبب تضعیف دین‌داری می‌شود، ابراز کرد: دنیاگرایی یکی از موارد تضعیف دین‌داری در جامعه است، اگر به دنیاگرایی اصالت داده شد دین‌داری در جامعه تضعیف می‌شود اما اگر اصالت به دین داده شد انسان هم دین و هم دنیا را احراز کرده‌ای و در آخرت جزو رستگاران خواهی بود.

امام جمعه موقت شهریار: نظام جمهوری اسلامی با کسی تعارف ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین حیدری در بخشی از خطبه های نماز جمعه شهریار با اشاره به حادثه زلزله در غرب کشور و همدلی مردم در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اظهار داشت: به واقع این همراهی و همدلی خیر دنیا و آخرت را برای همه ما به همراه دارد؛ همان‌طور که مسئولان نیز همچون مردم در شناخت مسئولیت‌های خود به خوبی حرکت کردند، هر چند برخی در این رخدادها به دنبال تسویه حساب‌های سیاسی و حزبی هستند؛ اما این را بدانید که اکنون زمان خدمت‌رسانی به مردم است، نظام با کسی تعارف ندارد، هر مطلبی را از هر تریبونی بیان نکنید.

وی در پایان خطاب به برخی مسئولان خاطرنشان کرد: از خواب بیدار شوید و همانگونه که مردم موقعیت‌شناس به وظایف خود عمل کردند، شما نیز در مسیر خدمت حرکت کنید تا درد ناشی از این حادثه قدری کاهش پیدا کند.

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۶
    1 0
    خوبه یه چیزی پیدا کردند که مشکلات رو بندازن به گردن اون و خودشون و تصمیماتشون رو از هر عیبی مبرا کنن.