ایسنا نوشت:

زلاتکو کرانچار درباره شرایط و وضعیت تیم سپاهان در لیگ چهاردهم، شانس سپاهان و سایر تیم‌های مدعی برای قهرمانی، علت شکست سنگین این تیم مقابل نفت تهران، محرومیت شجاع خلیل‌زاده، قانون سقف بودجه در فصل جاری، دیدار مقابل فولاد به عنوان مدافع قهرمانی و علل کم گل بودن چهاردهمین دوره لیگ برتر نسبت به مدت مشابه در سیزده دوره گذشته گفت‌وگویی را انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانیم.

* شرایط و وضعیت تیم سپاهان را در لیگ چهاردهم چگونه می‌بینید؟

شرایط سپاهان در فصل جاری بسیار خوب است، حتی علی‌رغم شکستی که هفته قبل مقابل نفت تهران مواجه شدیم در وضعیت مناسبی قرار داریم و امیدواریم با دیدار خوبی که این هفته با فولاد خوزستان انجام خواهیم داد، با کسب پیروزی، استحکام خود را به دست آوریم و به شرایطی که در سه هفته آغازین لیگ داشتیم برگردیم.

* شانس سپاهان را برای قهرمانی در فصل جاری چقدر می‌دانید؟

سپاهان در فصل جاری شانس بسیار زیادی برای قهرمانی دارد. هرچند هنوز در آغاز لیگ به سر می‌بریم و مطمئنا یک شکست آن هم در هفته چهارم لیگ نمی‌تواند خللی در پروژه و مسیر ما برای قهرمانی ایجاد کند.

* علاوه بر سپاهان در فصل جاری چه تیم‌هایی رقیب‌ شما برای قهرمانی هستند؟

استقلال از تیم‌های خوب این فصل است، فولاد خوزستان به عنوان مدافع عنوان قهرمانی یکی دیگر از تیم‌هایی است که از شانس زیادی برخوردار است. پرسپولیس هم علی‌رغم مسائلی که دارد، می‌تواند در رقابت برای قهرمانی حضور داشته باشد و باید حتی در ادامه لیگ بر روی تراکتورسازی تبریز به عنوان یکی از رقبا حساب باز کنیم.

* علت شکست سنگین هفته قبل شما مقابل نفت تهران پس از سه هفته پیروزی متوالی چه بود؟

دلیل شکست تنها به بازی تیمی برمی‌گردد. ما در سه هفته اول مسابقه‌های خوبی را برگزار کردیم اما در هفته چهارم همه خطوط تیم ما شل بازی کردند و این در حالی بود که نفت تهران باانگیزه‌تر و هجومی‌تر از ما بازی می‌کرد. یکی دیگر از دلایل شکست ما در این بازی، این بود که ما یک بازیکن کمتر از نفت داشتیم اما همه این مسائل دلیل نمی‌شود که ما سزاوار بودن و استحقاق تیم نفت را برای پیروزی در این دیدار نادیده بگیریم.

* در مورد محرم نویدکیا و شرایط بدنی وی بگویید و اینکه محرم از چه هفته‌ای به تیم سپاهان اضافه خواهد شد.

محرم در فاز اول به تیم ملحق شده است و انتظار داریم طی دو هفته آینده و شاید هم زودتر در اختیار تیم قرار بگیرد. این اضافه شدن طی دو هفته آینده به این معنا نیست که ممکن است محرم به مسابقه‌ها برسد بلکه به این معنا خواهد بود که او در تیم حضور خواهد داشت.

* نظرتان در مورد محرومیت سه هفته‌ای شجاع خلیل‌زاده توسط کمیته انضباطی چیست و آیا او را مستحق این محرومیت می‌دانید؟

شجاع در این دیدار دو کارت زرد و یک کارت قرمز دریافت کرد. طبق آیین‌نامه کمیته انضباطی و سازمان لیگ که پیش از شروع فصل به اطلاع همگان رسید، عنوان شد که با هر گونه اعتراض و رفتار غیر ورزشی با داوران، خیلی سختگیرانه برخورد خواهد شد. هرچند این که خلیل‌زاده در این دیدار چیزی علیه داور گفته باشد یا خیر من از آن اطلاع ندارم چرا که در ابتدای امر زبان فارسی را نمی‌دانم و هم اینکه از صحنه اتفاق افتاده دور بودم اما در مجموع فکر می‌کنم که این جریمه برای مدافع ما سنگین است.

* نظر خود را در مورد قانون سقف بودجه برای باشگاه‌ها که توسط سازمان لیگ ابلاغ شد بیان کنید.

من نمی‌توانم وارد برنامه قانون سقف بودجه برای باشگاه‌ها شوم اما باید این را بگویم که در اروپا از طرف فدراسیون یا هیچ سازمانی باشگاه‌ها در مورد سقف بودجه دچار محدودیت نمی‌شوند بلکه این خود باشگاه‌ها هستند که در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند و اگر نیاز باشد، سقف بودجه خود را محدود می‌کنند. علاوه بر این باید بگوییم که در اروپا همگی باشگاه‌ها خصوصی شده‌اند.

* آیا شما موافق تصمیم سازمان لیگ مبنی بر انتشار و رسانه‌ای کردن قراردادها بودید؟

من نمی‌خواهم به این مقوله وارد شوم اما باید بگویم که باشگاه‌ها پس از این اتفاق مقداری دست‌شان در جذب بازیکن تنگ شد و به همین دلیل امکان خرید بازیکن باکیفیت کم می‌شود. انتشار قراردادها در اروپا به صورت علنی وجود ندارد هرچند شاید این موضوع در یک سری چارچوب‌ها قرار بگیرد اما هیچ کس نمی‌داند موارد واقعی داخل قراردادها چیست. حتی بازیکن در مورد هم‌تیمی‌اش هم نباید بداند که چه اندازه درآمدزایی دارد بلکه هر کس باید بر اساس کیفیت که دارد درآمدزایی کند.

* این هفته با فولادی دیدار خواهید داشت که 9 امتیازی و مدافع عنوان قهرمانی است. اگر امتیازی از دست دهید ممکن است بعد از 4 هفته صدر جدول را از دست دهید در مورد این دیدار صحبت می‌کنید؟

دیدار با فولاد برای ما یک دربی است چرا که آن‌ها مدافع عنوان قهرمانی هستند اما ما می‌خواهیم به عنوان فولاد حمله‌ور شویم. سپاهان باشگاهی است که ظرف 5 سال چهار جام را به دست اورده و این مسابقه برای ما حائز اهمیت است بنابراین خیلی باکیفیت به آن وارد می‌شویم و برای کسب سه امتیاز تلاش خواهیم کرد.

* نسبت به مدت مشابه 13 دوره گذشته لیگ برتر فوتبال ایران دراین فصل کم‌گل‌ترین دوره از ادوار لیگ را به خود دیده است. علت اصلی ضعف گلزنی در فوتبال ایران را چه می‌دانید؟

به نظر من گل‌های کمتر ممکن است دلیلش این باشد که تیم‌ها خیلی تاکتیکی‌تر و منظم‌تر شده‌اند و روی آورده‌اند به دفاع کردن که از نظر فنی خیلی هم بد نیست و ما باید بدانیم که فوتبال تنها به یک بخش خلاصه نمی‌شود بلکه همان گونه که باید به حملات یک تیم توجه شود به دفاع نیز باید توجه کرد. برخی تیم‌ها ممکن است بخواهند از طریق دفاع به نتیجه برسند و بدین ترتیب در لیگ برتر ایران حضور داشته باشند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =