کلاس‌های آزاد آموزش زبان فارسی در شهر اسکوپیه کشور مقدونیه برای نخستین بار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اولین دوره از کلاس‌های فارسی آموزی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر اسکوپیه این کشور برگزار شده است.

این کلاس­‌ها از اردیبهشت امسال به مدت هشت هفته برگزار شد و دوره جدید آن با شروع فصل پائیز و سال تحصیلی مدارس، مجددا در حال برگزاری است.

کلاس­‌های فارسی آموزی در مقدونیه منطبق با اصول و روش تدریس مصوب بنیاد سعدی و با بهره‌گیری از کتاب­‌های این بنیاد اداره می‌شود. برهمین اساس تاکنون الفبای فارسی و کلمات ساده به فارسی آموزان آموزش داده شده است.

تعداد دانش آموزان اولین دوره کلاس­‌های آموزش زبان فارسی در شهر اسکوپیه 15 نفر بوده است. این کلاس‌ها هم اکنون دو روز در هفته جمعا به مدت چهار ساعت و با توجه به شاغل بودن و یا اشتغال به تحصیل فارسی آموزان در ساعات بعداز ظهر دایر است.

نخستین دوره کلاس­‌های فارسی آموزی در مقدونیه با بهره‌گیری از امکانات سمعی و بصری جهت پخش اشعار فارسی و فیلم‌­های ایرانی در حال برگزاری است و فارسی‌آموزان تمایل خود را  برای استمرار یادگیری زبان فارسی تا سطح پیشرفته و سفر به ایران در راستای آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ، زبان و تاریخ این مرز و بوم اعلام کرده‌اند.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =