۰ نفر
۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۹
تمام شبکه‌های وای فای قابل هک شدند

با کشف حفره در مهم‌ترین پروتکل ارتباطی وای فای، هر نوع شبکه‌ای در جهان قابل هک شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، «متی وانهوف» کارشناس امنیت اطلاعات در برلین از دانشگاه KU Leuven ضعف امنیتی بزرگی در پروتکل WPA2 پیدا کرده و جزییات آن را منتشر کرده است.{لینک}

به گفته وی هکرها به راحتی می توانند با یک تکنیک ساده به اطلاعاتی که به ظاهر امن بوده ودر حال انتقال روی وای فای است، دست یابند. بدین ترتیب تمام اطلاعات از جمله شماره رمز کارت اعتباری و سایر دیتای حساس مانند عکس و ایمیل و چت و ... ناامن می شوند.

وانهوف می گوید این حمله روی تمام شبکه های مدرن وای فای جواب می دهد و بر اساس نوع پیکره بندی روش هک کردن فرق می کند و می توان باج افزار یا بدافزار را روی شبکه وای فای گسترش داد.

با این حفره که وانهوف نام آن را Krack نامیده است؛ اندروید، اینوکس، اپل، ویندوز، OpenBSD،MediaTek،Linksys و سایرین دچار آسیب پذیری شده اند.

مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس وجود حفره را تایید کرده و نسبت به آسیب پذیر بودن سیستم نقل و انتقال مالی و خرید آنلاین هشدار داده است.

مرکزCERT در امریکا نیز هشدار جدی نسبت به این حفره داده  و احتمال حملات هکری را بعید ندانسته است. به نوشته این مرکز بسیاری از نرم افزارها و سخت افزارهایی که از پروتکل WPA2 استفاده می کنند در معرض خطر قرار دارند.

به گفته کارشناسان پروتکل های دیگر مانند وی پی ان یا SSH همچنان امن هستند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    0 7
    آخ جون