ایسنا نوشت: رهبران اتحادیه اروپا در پیش‌نویس بیانیه مشترک و پایانی خود در بروکسل به نخست وزیر انگلیس تاکید کردند تا اقدامات بیشتری را برای تعیین ضرب الاجل در مذاکرات بریگزیت انجام دهد.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی، "مارک روت"، نخست وزیر هلند در نشست رهبران اتحادیه اروپا گفت که پیش از برگزاری مذاکرات برای برگزیت و پیشرفت در آن باید در پیشنهاد مالی انگلیس شفاف سازی بیشتری صورت گیرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز گفت که نشانه‌های خوبی از این پیشرفت دیده می شود اما این پیشرفت برای انجام مذاکرات تجاری کافی نیست. مرکل همچنین پیشنهاد داد که این مساله احتمالا در دسامبر سال جاری میلادی صورت می گیرد.

درحالیکه ترزا می، نخست وزیر انگلیس تمایل خود را برای روابط آتی با اتحادیه اروپا ابراز داشته، گفت: ما به دنبال پیشرفتی قوی و مستحکم هستیم که در مذاکراتی که تا به حال داشته‌ایم، به دست آمده‌اند. من به دنبال دستیابی به تواقفی برای حقوق شهروندان انگلیسی هستم.

در نشست امروز (جمعه) درباره مساله بریگزیت ترزا می، نخست وزیر انگلیس حضور ندارد و رهبران 27 کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا به این مساله رسیدگی می‌کنند.

رهبران اتحادیه اروپا همچنین در پیش نویس بیانیه مشترک خود به پیونگ یانگ تاکید کردند که دست از برنامه‌های موشکی و اتمی خود بردارد.

این بیانیه در نشست رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل در پی تحریم‌های اخیر این اتحادیه علیه کره شمالی که روز دوشنبه توسط وزرای خارجی اتحادیه اروپا مورد توافق قرار گرفت، مطرح شده است.

رهبران اتحادیه اروپا گفته‌اند که آماده بررسی اقدامات بعدی علیه کره شمالی هستند البته به نوع آنها اشاره‌ای نکرده‌اند. دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفته‌اند که این موارد شاید شامل تحریم‌هایی علیه کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا باشد که همچنان با کره شمالی تجارت دارند.

سران اتحادیه اروپا همچنین در بیانیه خود گفته‌اند که از توافق اتمی با ایران حمایت کامل دارند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =