مدیر کل بهزیستی استان اصفهان بیان اینکه بیش از ۹ هزار نفر از معلولان استان اصفهان جویای اشتغال هستند، گفت: باید توجه داشت که سطح تحصیلات معلولان نیز رو به افرایش است و دنبال تغییر رویکرد اشتغال معلولان و حفظ کرامت آنها هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،سعید صادقی در نشست خبری که به مناسبت هفته بزرگداشت معلولان برگزار شد، اظهر داشت:  در کشور ما قانون حمایت از معلولان خوب نوشته شده است ام به خوبی اجرا نمی شود. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهر اصفهان برای تردد معلولان نیازمند توجه بیشتر هستیم، ابراز داشت: در واقع در کلام در خصوص معلولان خوب حرف می زنیم و در حوزه اجرا حرفی برای گفتن نداریم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه معلولان اصفهانی در همه عرصه‌های فرهنگی، دینی، ورزشی  در کشور و جهان می‌درخشند، افزود: ما باید باور داشته باشیم که معلولان توانایی‌های زیادی دارند و نباید از این پتانسل غافل شویم.

وی با بیان اینکه معلولان در حوزه اشتغال و مسکن و ازدواج دچار مشکل هستند، ابراز داشت: بزرگ‌ترین معضل اشتغال است و این در حالی است که دستگاه‌های دولتی نیز استخدامی ندارند.

صادقی در ادامه با اشاره به اینکه در شش ماه اول یک هزار و ۷۵۰ نفر معلول در استان اصفهان برای کارآفرینی تسهیلات اشتغال دریافت کرده‌اند، ابراز داشت: ما در نظر داریم با توجه به عدم توانایی دولت در استخدام معلولان شرایط کاری را برای آنها در قالب کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اخیرا برای فروش تولیدات معلولان در فضای مجازی تلاش کردیم، افزود: سعی داریم آموزش هایی هم در حوزه بازاریابی و ایجاد بازار در فضای مجازی برای معلولان ایجاد کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۹ هزار نفر از معلولان استان اصفهان جویای اشتغال هستند، گفت: باید توجه داشت که سطح تحصیلات معلولان نیز رو به افرایش است و دنبال تغییر رویکرد اشتغال معلولان و حفظ کرامت آنها هستیم.

۱۰۰ درصد شهریه معلولان در حال تحصیل در دانشگاه آزاد پرداخت شده است

وی در ادامه با بیان اینکه تمام معلولانی که در دانشگاه آزاد تا سطح کارشناسی تحصیل کرده‌اند ۱۰۰ درصد شهریه آنها از سوی بهزیستی پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر بیش از یک هزار دانشجو تا مقطع دکترا داریم که شهریه‌های آنها را پرداخت می‌کنیم.

صادقی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان اصفهان شعب دانشگاه علمی کاربردی، پیام نور و آزاد وجود دارد، ابراز داشت: در حال رایزنی با این دانشگاه‌ها برای تحصیل معلولان هستیم.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان شورای هماهنگی مناسب‌سازی معابر برای تردد معلولان وجود دارد، افزود: این شورا به ریاست استاندار تشکیل و در حال احصای شرایط استان اصفهان در این زمینه است.

یک مرکز نگهداری معلولان اصفهان پلمب شد

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: باید توجه داشت که در حال حاضر بیش از ۳۷ درصد فضاهای شهری اصفهان برای تردد معلولان مناسب سازی نشده است و نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

وی با اشاره به اینکه در همه روستاهای استان اصفهان معلولان شناسایی شده اند، تصریح کرد: شرایط لازم برای تحصیل همه معلولان استان اصفهان فراهم شده است.

صادقی با تاکید بر اینکه ما به شدت به دنبال معلول آزاری‌ها هستیم، افزود: در استان آزار فیزیکی نداشتیم و بیشتر در حوزه درمانی و مواد غذایی غفلت‌هایی را داشتیم.

وی اضافه کرد: در این زمینه یکی از مراکز تحت پوشش خود را پلمب کرده‌ایم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =