خانه ملت نوشت: عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی مجلس گفت: بهتر بود قاضی پرونده سارق مشهد با بررسی اجمالی زندگی این فرد و گرفتاری ها و مشکلات معیشتی مردم حکم دیگری را انتخاب می کرد.

یحیی کمالی پور در واکنش به اعلام خبری مبنی بر اجرای حکم قطع دست سارقی در مشهد، گفت: صرف نظر از طی شدن روال قانونی پرونده و همچنین تایید حکم در مراجع ذی صلاح اما نگاه به جوانب این قضیه می تواند قابل بحث، بررسی و تامل باشد زیرا در کشور شاهد اختلاس های میلیاردی، رانت خواری ها، ویژه خواری ها، جرائم سنگین تر و به مراتب خانمان براندازتر از یک سرقت در مشهد هستیم.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: به طور قطع رای سارق مشهد برابر مقررات و طبق قانون صادر شده اما بهتر بود قاضی پرونده با بررسی اجمالی زندگی این فرد و گرفتاری ها و مشکلات معیشتی مردم حکم دیگری را جای قطع دست انتخاب می کرد.

وی افزود: بعد از مدت ها چنین حکمی در کشور اجرایی شده بنابراین نگاه های بین المللی نسبت به آن منفی خواهد بود و از سویی مردم نیز روی خوشی به این موضوع نشان ندادند.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مجازات ها باید بازدارنده باشد، تصریح کرد: مجازات ها برای متنبه شدن متهمان و پیشگیری از جرائم در جامعه در نظر گرفته می شوند اما متاسفانه انعکاس خبر قطع دست سارق مشهد احساسات مردم را جریحه دار کرد و تاثیر چندانی در کاهش جرائم نخواهد داشت.

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجازت های جایگزین به نفع جامعه و محکومان است، گفت: در وهله اول به نظر می رسید سارق مشهد دارای چندین سابقه باشد که چنین حکمی در مورد آن اجرا شده است اما بر اساس مصاحبه و اظهارت دادستان مشخص شد سارق تنها دارای یک سابقه بوده و این جای بسی تعجب است که قاضی چگونه چنین حکمی را صادر کرده است.

حکم قطع دست دزد 34 ساله ای که به سرقت گوسفندان روستاییان در شهرهای مختلف خراسان رضوی و جنوبی، اعتراف کرده بود، ساعت 9 صبح روز گذشته در زندان مرکزی مشهد به اجرا درآمد.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • enayat UA ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    61 2
    یعنی جرمش از افرادی که ماشین غیرایمن پراید رو به ملت تحمیل میکنند و باعث کشته شدن هموطن های ما میشود بیشتر بوده
  • بی نام EU ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    52 3
    قاضی محترم روی این ضرب المثل تاکیید داشته تخم مرغ دزد بگیر شتر دزد و ول کن..
  • بي نام ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    47 3
    يعني كسي كه اختلاس كرده ودر كانادا مشغوله خوش گذرونيه وكسي كه از بيمه اختلاس كرده داره راحت ميچرخه جرمش از گوسفند دزدي كمتره
  • امیر...... IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    45 2
    داریم به قهقرا میریم.هیچ کس هم پاسخگو نیست.از سیستم قضایی کشور یه سوال داشتم آیا دزدیدن چند تا گوسفند وحشتناکتره یا دزدیدن 3000 میلیارد پول مردم؟چرا هیچی تو این کشور سرش جاش نیست؟؟
  • بي نام ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
    49 2
    اگر دست قطع كردن قانونه پس چرا اينهمه دزد دست دارن