ایرنا نوشت: وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که «جفرسون سشنز» دادستان کل این کشور هفته گذشته چند ساعت از سوی تیم «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده تحقیقات در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از واشنگتن، این جلسه پرسش و پاسخ در حالی برگزار شد که مولر برخی رفتارهای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از جمله اخراج «جیمز کومی» مدیر سابق اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را به عنوان مانعی در راه اجرای عدالت در دست بررسی دارد.

مولر همچنین در مورد تماس های بین ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ و روسیه و احتمال تبانی بین این دو تحقیقاتی را انجام می دهد.
گفته می شود که سشنز عالی رتبه ترین مقام دولت ترامپ است که از سوی تیم مولر مورد پرسش و پاسخ قرار گرفته است.
ترامپ در زمان اخراج کومی گفته بود که این کار را به توصیه وزارت دادگستری آمریکا انجام داده است و سشنز می توانند شاهدی مهم در این زمینه باشد.

در همین حال، کاخ سفید یادداشتی از «راد روزنشتاین» معاون سشنز را منتشر کرده که در قالب آن از جیمز کومی به دلیل نحوه تحقیق در مورد ایمیل های هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا انتقاد کرده است.
روزنشتاین یک هفته پس از اخراج کومی از اف بی آی، مولر را که مامور سابق این نهاد بود به سمت بازپرس ویژه پرونده تحقیقات در مورد روسیه منصوب کرد.

سشنز در همان ابتدای کار و پس از اذعان به ملاقات با سفیر روسیه در جریان کارزار انتخاباتی آمریکا در سال 2016، خود را از پرونده تحقیقات در مورد مسکو کنار کشید.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =