ایرنا نوشت: عضو پیشین مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکایی ها می گویند جمهوری اسلامی ایران بیش از حد قدرتمند شده است و از این بابت نگران هستند و با این کشور مقابله می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی فلاحیان به فرمایشات روز یکشنبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی اشاره کرد و افزود: هم نظر امام راحل و هم نظر رهبر معظم انقلاب متمرکز بر این است که نظام سلطه به خصوص آمریکا به دنبال آن است که تمام کشورها زیر پرچم هژمونی این کشور قرار گیرند.

اهم اظهارات او را در ادامه بخوانید:

* شعارهای آمریکایی ها در حوزه صلح طلبی و همکاری با ملت ها ظاهری است و در حال حاضر نیز در برجام شاهد این موضوع هستیم. 

* آمریکایی ها می گویند ایران بیش از حد قدرتمند شده است و می خواهند در منطقه سلطه خودشان را حفظ کنند و پایگاه های متعدد نظامی راه اندازی و دولت سازی کردند و از دولت هایی که ساختند حمایت می کنند و منافعشان را در این موضوع می بینند.

* عده ای فکر می کنند شعارهایی که آمریکایی ها در خصوص صلح جهانی و مذاکرات و تعامل عادلانه با کشورها می دهند واقعا حرف های راستی است اما امام(ره) از اول انقلاب اسلامی می فرمودند نظام سلطه، آمریکا، انگلیس و شوروی سابق همه دنبال این هستند که کشورهای دیگر را زیر سلطه خودشان ببرند و منافعشان را تامین کنند.

* رهبر معظم انقلاب به پیروی از امام راحل گفته اند تا آنجایی که می توانیم باید قدرتمند باشیم تا هزینه برخورد با ما بالا رود و کسی جرات نکند به ما حمله کند. در زمان کودکی در منبرها می شنیدم که می گفتند «چو خار حربه بر دوش، تا خرمن گل کشی در آغوش.»

* هر چقدر ما در مقابل آمریکا کوتاه بیاییم مساوی با از دست دادن منافعمان است. در آمریکا دعوا بر سر این است که دموکرات ها امتیاز زیادی به ایران داده اند و ما جمهوری خواهان می توانیم امتیازات بیشتری از ایران بگیریم و با این سخن افکار عمومی را فریب می دهند و رای جمع می کنند.

* به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از ابتدا می فرمودند که من به حرف این ها اطمینان ندارم چون این ها اعتقادی به چیزی ندارند و تنها به فکر منافع خود هستند.

* شاید نظر رهبر معظم انقلاب بیشتر این باشد که بعضی از نویسندگان، رسانه ها و افراد ساده اندیش سعی می کنند گناهان را به گردن تندروی یا مواضع ایران بیندازند، واقعیت این است که آن ها سر سازش با ما ندارند و این همان رابطه گرگ و میش است.

* آمریکا ناچار به حفظ برجام است چرا که فشار داخلی در این کشور و فشارهای بین المللی در این زمینه زیاد است.

*آمریکایی ها اگر به دنبال جنگ بودند با کره شمالی می جنگیدند اما سعی می کنند سایه جنگ را همیشه در دنیا داشته باشند برای این که کشورها را تسلیم خود کنند؛ آنها با توجه به معادلات سیاسی و اقتصادی آمادگی جنگ ندارند و ما باید از این موضوع آگاه باشیم و فکر نکنیم ممکن است یک جنگ گسترده شود.

* هر دولتی در آمریکا جنگ ایجاد کند و وضع موجود را بهم بزند دچار نابودی می شود و آرای خود را از دست می دهد و این یک واقعیت است.

* آنها خودشان دچار مشکلاتی هستند که جنگ برایشان یک خطر بزرگ است و این کار را نخواهند کرد لذا مردم باید سعی کنند در مقابل تهدیدات آمریکا هوشیارتر باشند.

*در عراق که اقوام و مذاهب مختلف حضور دارند اگر از هم جدا شوند، ضعیف شده و زیر سلطه آمریکا و اسرائیل می روند و مشکلاتی برای منطقه ایجاد می کنند.

* وحدت عراق مطلوب است و تجزیه به معنای ایجاد کشورهای کوچک است که زیر سلطه استکبار می روند.

* استکبار به دنبال تجزیه کشورهای منطقه است تا از این طریق منافع خود را دنبال کند.

29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =