نطق تند رئیس جمهور در سازمان ملل که به ایران اشاره داشت واکنش‌ چهره‌های سیاسی را برانگیخت.

به گزارش خبرآنلاین، دونالد ترامپ در بخشی از اظهارات خود ایران را رژیم یاغی خواند و گفت: رژیم های خودکامه که در سازمان ملل هم نماینده دارند، ما را تهدید می کنند. رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است که در برابر رژیمی که مرگ بر آمریکا و نابودی اسرائیل را شعار می دهد، ایستاد، مدعی شد که قربانیان حکومت ایران مردمش هستند.

ترامپ با طرح این ادعا که منابع نفتی ایران برای حزب الله و حمله به همسایگان عرب و اسرائیل صرف می شود، ادامه داد: ما نمی توانیم در برابر حکومتی که با بی ثباتی با ساخت موشکش ادامه می دهد ساکت بمانیم.از همه می خواهیم تا برای پایان دادن به اقدامات حکومت ایران و آزادی زندانیان در این کشور همکاری کنند.

ترامپ مدعی شد که همه جهان می فهمند که مردم ایران از رهبرانشان بسیار می ترسند. این رژیم سرکوبگر نمی تواند به این وضع ادامه دهد. ایران باید یا به اقدامات خود پایان داده یا به وضع کنونی خود ادامه دهد.{اظهارات کامل ترامپ را در اینجا بخوانید}

نخستین واکنش مقامات ایران در فضای مجازی به اظهارات ترامپ از این قرار است:

غلامعلی حدادعادل: ‏اگر ترامپ چنین تصویری از ایران را ترسیم نکند چطور می‌تواند قراردادهای ۴۰۰میلیارد دلاری برای فروش اسلحه با کشورهای منطقه ببندد؟

‏محمود صادقی: توصیف برجام به یک توافق یکجانبه در سخنرانی ترامپ نشان داد که رئیس جمهور ایالات متحده با الفبای حقوق آشنا نیست.

‏علیرضا زاکانی: پاسخ ایرانی‌ها به تهدیدات آمریكا همواره كوبنده بوده؛ و بین كلينتون، بوش، اوباما و یا ترامپ تفاوتی قائل نیستند.

‏سیدمصطفی میرسلیم: ترامپ بهتر بود به جاى تكرار اطلاعات صهيونيست‎ها و سران چند كشور مرتجع، حرفى كه كسر شأن مردم آمريكا نبود ميزد.

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمریکا را نماد تروریسم دولتی و گسترش خشونت در جهان و ترامپ را مظهر ولنگاری در عرصه هنجارهای سیاسی حاکم بر دنیا خواند و به ایسنا گفت: ترامپ با اظهارات امروزش در مجمع عمومی سازمان ملل عمق دشمنی‌اش را با نظام مستقل جمهوری اسلامی ایران نشان داد اما باید بداند آرزوی دخالت در ایران را به گور خواهد برد.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =