افزایش شانس فیلم‌های خارجی برای دیده شدن در اسکار/ رییس‌ آکادمی از تغییرات خبر داد

رییس آکادمی علوم و هنرهای سینما در جشنواره کمراایمیج از تغییراتی خبر داد که به افزایش شانس دیده شدن فیلم‌های حاضر در رقابت برای اسکار بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جان بیلی، نخستین فیلمبرداری است که ریاست آکادمی علوم و هنرهای سینما را برعهده می‌گیرد. او در جشنواره کمراایمیج که برای بزرگداشت فیلمبرداران در لهستان برگزار می‌شود درباره موضوعات مختلف از جمله تغییرات در بخش فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان اسکار سخن گفت.

به گفته بیلی تغییر در شیوه‌ای که بر اساس آن رای دهندگان به تماشای آثار بخش غیرانگلیسی‌زبان می‌نشستند، باعث افزایش مشارکت رای‌دهندگان در انتخاب نامزدها می‌شود. او در سخنانش به یکی از این تغییرات اشاره کرد که بر اساس آن اعضای رای‌دهنده آکادمی در اروپا و دیگر نقاط امکان تماشای 9 فیلم حاضر در فهرست کوتاه نامزدهای اسکار بهترین فیلم‌ غیرانگلیسی‌زبان را از طریق استریم ویدئو به صورت آنلاین خواهند داشت. تا کنون فیلم‌ها فقط در سینماهای لس‌آنجلس، نیویورک، سانفرانسیسکو، نیویورک و لندن برای اعضای رای‌دهنده در سینما نمایش داده می‌شد.

هر چند تماشای فیلم به این صورت از کیفیت تکنیکی لازم برخوردار نیست اما باعث می‌شود که تعداد بیشتری از رای دهندگان در فرایند رای‌گیری و انتخاب پنج نامزد نهایی اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شرکت کنند.

بیلی اعلام کرد که تصمیمات آکادمی تضمین می‌کند که تعداد بیشتری از اعضا، 92 فیلم ثبت شده در رقابت برای اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را تماشا کنند.

بالا بردن مشارکت اعضا در فرایند انتخاب نامزدهای اسکار یکی از تلاش‌های آکادمی علوم و هنرهای سینما است. این آکادمی علاوه بر آن قصد دارد که تنوع را در آکادمی با عضویت اقلیت‌های آمریکایی و در کنار آن به کار گرفتن فیلمسازان دیگر نقاط جهان بیشتر کند.

منبع: ورایتی/ 18 نوامبر

57241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =