ایسنا نوشت:

در حالی که رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان از توقف توزیع میوه‌های ذخیره‌سازی شده شب عید در خرده‌فروشی‌ها و کیفیت پایین این میوه‌ها خبر داده، سازمان جهاد کشاورزی استان تهران این موارد را رد و اعلام کرد که توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری شب عید بدون وقفه و مشکل به همه مراکز عمده‌فروشی و خرده‌فروشی در حال انجام است.

حسین مهاجران - رییس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان - در حالی از کنسل شدن طرح توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری شب عید در مراکز خرده‌فروشی و نامناسب نبودن کیفیت این میوه‌ها برای شب عید خبر داده که حمیدرضا خلیلی - مدیرکل زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران - در این باره تاکید دارد هیچ مشکلی برای توزیع میوه های تنظیم بازاری شب عید وجود ندارد و روزانه بیش از 100 کامیون سیب و پرتقال روانه بازار می شود.

او گفت: نظارت بر میوه‌های تنظیم بازاری شب عید به گونه‌ای صورت گرفته تا هیچ محموله‌ بی کیفیتی روانه بازار نشود و وزارت جهاد کشاورزی تنها اجازه توزیع میوه‌هایی را که خود خریداری کرده است را به عنوان "میوه‌های تنظیم‌بازاری شب عید" می دهد که این میوه‌ها از نظر کیفی هیچ مشکلی ندارند.

همچنین مجتبی شادلو - نایب رییس اتحادیه باغداران -در این باره گفت: روزانه بیش از 500 کامیون سیب و پرتقال به میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود و هیچ مشکلی برای تامین میوه شب عید نداریم.

او با بیان این‌که کیفیت میوه‌های تنظیم بازاری شب عید مناسب است و هیچ مشکلی ندارند، گفت: میوه‌های تنظیم بازاری شب عید بهتر است در مراکز خرده‌فروشی توزیع نشود، چرا که مسئولان تنظیم بازار با ایجاد تمرکز در میادین عمده‌فروشی میوه و تره‌بار نظارت بیشتری را بر روند عرضه آن می توانند اعمال کنند.

این عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی با اشاره به اینکه توزیع میوه‌های تنظیم بازاری بدون وقفه و مشکل در حال انجام است، ادامه داد: در حال حاضر هر کیلوگرم پرتقال تنظیم بازاری 2900 تومان و هرکیلوگرم پرتقال غیرتنظیم بازاری نهایتا 3500 تا 4000 تومان در مرکز عمده‌فروشی عرضه می‌شود که با این وضعیت حداکثر قیمت منطقی برای این محصول حدود 5000 تومان است.

شادلو گفت: همچنین هر کیلوگرم سیب درجه یک تنظیم بازاری 2500 تومان به بازار عرضه می‌شود و هیچ مشکلی در تامین و توزیع آن وجود ندارد؛ به گونه‌ای که از صبح امروز تاکنون بیش از 50 کامیون سیب از شهرستان دماوند برای توزیع در سراسر کشور بارگیری شده که تا پایان امروز به بیش از 100 کامیون می‌رسد و همین روند تا شب عید ادامه دارد.

البته مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران که بارگیری و توزیع سیب و پرتقال تنظیم بازاری شب عید را از مناطقی مانند دماوند و کرج را نظارت می کنند، بر کیفیت بالا و توزیع بدون مشکل این ذخایر تاکید دارند.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 404832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =