۰ نفر
۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۰

مدیرکل امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی،میزان تولید هلو و شلیل کشور در سال 1396 را یک میلیون و 153 هزارتن اعلام کرد.

به گزارش خبرانلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،'شکراله حاجیوند' افزود: میزان تولید هلو و شلیل نسبت به سال قبل از آن 6.8درصد افزایش داشته است.
او ادامه داد: شرایط اقلیمی مناسب و نبود یخبندان و سرمازدگی بهاره و همچنین تجهیز باغ ها به سیستم های نوین آبیاری ای را از عومل افزایش تولید محصول هلو و شلیل در استان های مختلف کشور عنوان کرد و افزود: استان های البرز، مازندران، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان غربی، مرکزی، قزوین، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه، 10 استان برتر تولید کننده هلو و شلیل در کشور هستند و استان اصفهان با تولید 25 هزار تن هلو و شلیل در رتبه سیزدهم کشوری قرار دارد.
وی تصریح کرد: براساس بررسی های به عمل آمده،باغدار علویجه ای مورد اشاره در گزارش پخش شده، قسمت عمده محصول درجه یک خود را به فروش رسانده و آنجه منجر به خسارت وی شده، مربوط به محصول درجه 3 و درجه 4 هلوی رقم کاردی بوده که بازارپسندی لازم را نداشته است.
حاجیوند اظهارداشت: گزارش اتحادیه باغداران کشور حاکی است که در مناطق عمده تولید هلو و شلیل از جمله استان های مازندران، البرز و گلستان قیمت فروش محصول با توجه به کیفیت و زمان عرضه متفاوت بوده و محصول با کیفیت مناسب، از 25 هزار ریال ریال تا 60 هزار ریال به فروش رسیده است.
مدیرکل امور میوه های سردسیری و خشک معاونت امور باغبانی، جایگزینی باغ های قدیمی با پایه های رویشی متحمل به تنش ها،اصلاح باغ های غیر اقتصادی (درجه 2) و کشت ارقام متنوع تجاری با زمان رسیدن متفاوت برای عرضه محصول در مواقع مختلف سال را از سیاست های معاونت امور باغبانی در زمینه باغ های هلو و شلیل است .
وی افزود: ترویج به کارگیری سردخانه جهت ذخیره بخشی از محصول و عرضه آن در زمان مناسب،توسعه کشت هلو و شلیل در زیر پوشش (کشت گلخانه ای) به منظور تولید محصول خارج از فصل،توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و همچنین ساماندهی بازار میادین میوه و تره بار داخل کشور و شناسایی بازارهای هدف صادراتی با تقویت و تکمیل زنجیره تولید تا عرضه نیز از سیاست های معاونت امور باغبانی در تولید محصولات هلو و شلیل است.

39223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =