ایرنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا، کره شمالی را بزرگترین تهدید آمریکا دانست اما گفت به دنبال جنگ با این کشور نیستیم و امیدواریم روش های دیپلماتیک کافی باشد.

رکس تیلرسون روز جمعه در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع کره شمالی و منع گسترش سلاح های هسته ای برگزار شد، افزود: کره شمالی بزرگترین تهدید امنیت ملی امریکاست و ما تهدید آن کشور را توخالی ندانسته و جدی می گیریم.
وی ادامه داد: امریکا در برابر این تهدید بیکار ننشسته و برای جلوگیری از هسته ای شدن کره هر اقدامی توانسته، کرده است.

تیلرسون از کشورهایی که در این راستا با آمریکا همراه نشده اند خواست که این خطر را جدی گرفته و با امریکا در فشار اقتصادی و سیاسی بر کره شمالی هم قدم شوند.

وی اضافه کرد ما به طور ویژه از چین و روسیه می خواهیم که به قطعنامه های سازمان ملل توجه کرده و اجازه ندهند کره شمالی به روش های غیرانسانی خود ادامه دهد.
وزیرخارجه آمریکا یادآور شد: کره شمالی میلیاردها دلار صرف برنامه هسته ای اش می کند در حالی که مردم کشورش در فقر به سر می برند.

تیلرسون اظهار کرد: کره شمالی پیشتر گفته است که برای نجات این کشور به برنامه هسته ای نیاز دارد اما امروز می بینیم که برنامه هسته ای، این کشور را منزوی کرده است.
وی تاکید کرد: ما به دنبال جنگ با کره شمالی نیستیم اما از هر روشی برای دفاع از کشورمان استفاده خواهیم کرد. امیدواریم این روش های دیپلماتیک کافی بوده و به جنگ کشیده نشود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =