۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳

علیرضا محجوب*

دولت یازدهم در طول چهار سال که زمام امور را به دست داشت توانست با اقداماتی که در این مدت انجام داده یک کارنامه قابل قبول از خود به جا بگذارد، اوج توانمندی های این دولت را می توان در دو سال اخیر مشاهده کرد به گونه ای که از تمام ظرفیت‌های موجود با همه محدودیت هایی که وجود داشت استفاده کرد و در مسیر پیشرفت و توسعه گام برداشت. طبیعتا چنین اقداماتی نمی تواند بدون روحیه و انگیزه شخص رئیس جمهور اتفاق بیفتد. حسن روحانی در طول چهار سال گذشته در عین سختی هایی که وجود داشت اما تمام توان خود را به کار بست تا بتواند اوضاع نابسامانی را که میراث‌دارش بود بهبود ببخشد و در این مسیر اقدامات بسیاری انجام داد.

یکی از اقدامات مثبت دولت، در عرصه سیاست خارجی است به گونه ای که سطح روابط بین المللی که امروز ایران دارد قابل مقایسه با گذشته نیست و برجام نیز برگ زرینی است که در دولت یازدهم رقم خورد.

از انجایی که اقتصاد پایه و اساس قدرت یک کشور را تشکیل می دهد دولت یازدهم نیز به این موضوع توجهی ویژه داشت و دولت با اتخاذ رویکردی مناسب توانست در توقف سرعت گیری و اوج گیری تورم به خوبی عمل کند، البته همچنان در زمینه خروج از رکود نیاز است تا اقدامات بیشتری انجام شود تا رونق اقتصادی که در زمره اهداف و وعده‌های دولت است تحقق یابد.

قطعا مسیری که امروز دولت پا در آن گذاشته است مسیر همواری نیست و آقای روحانی به خوبی واقف است همانطور که در طول چهارسال گذشته فضا سازی هایی وجود داشت در این دوره پیش رو نیز ممکن است برخی به دنبال ایجاد حواشی برای دولت باشند که در این زمینه نباید نگرانی وجود داشته باشد و دولت با اقتدار به راه خود ادامه دهد.

*نماینده مرد تهران در مجلس دهم

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =