رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه گفت: «مقدمات برگزاری جشنواره یازدهم از مهرماه 95 آغاز شده و پس از اطلاع رسانی گسترده در مجموع 1 هزار و 68 اثر شامل 763 داستان کوتاه، 98 داستان کودک و نوجوان و 27 مقاله به زبان فارسی و 137 داستان کوتاه، 27 داستان کودک و نوجوان و 16 مقاله به زبان کردی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است».

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از بانه، حمیدرضا خوشبخت افزود: «هیأت داوران بازخوانی آثار جشنواره از میان آثار رسیده به دبیرخانه، در مجموع 535 اثر شامل 360 داستان کوتاه، 45 داستان کودک و نوجوان و 25 مقاله در بخش فارسی و 70 داستان کوتاه، 20 داستان کودک و نوجوان و 15 مقاله در بخش کردی را واجد شرکت در بخش مسابقه دانست».
وی همچنین با اشاره به حضور چهره های فاخر عرصه ادبیات داستانی فارسی و کردی در کشور و همچنین نویسندگان برجسته ای از تاجیکستان و کردستان عراق در جشنواره امسال، به داوران بازخوانی آثار رسیده اشاره کرد و گفت: «ناصر یزدانی، مراد اعظمی، امجد غلامی، امید رحمانی، عزیز محودپور، آیت دولتشاه، فؤاد جهانی و یونس رضایی»، داوران اولیه بررسی آثار رسیده این جشنواره هستند.
خوشبخت همچنین به اقدامات انجام شده در زمینه های اقامتی و رفاهی و خدماتی برای مهمانان این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: «تمهیدات لازم برای نزدیک به 150 نفر شامل مهمانان خارجی و داخلی، شرکت کنندگان، داوران و خبرنگاران رسانه های جمعی فراهم خواهد شد».
گفتنی است یازدهمین جشنواره داستان نویسان کشور، روزهای هفتم تا نهم آذرماه امسال در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه برگزار می شود و علاوه بر بخش مسابقه و خوانش آثار، برنامه های جانبی شامل نقد آثار، گفتمان های ادبی، پرسش و پاسخ و کارگاه های تخصصی آموزش داستان نویسی با حضور اساتید برجسته این حوزه نیز برگزار خواهد شد.
شایان ذکر است نخستین جشنواره داستان نویسان بانه با حضور چهار استان شامل تهران، کرمانشاه، آذربایجان غربی و کردستان در سال 1378 برگزار شد و جشنواره های بعدی در سال های 1379، 1380، 1381 و 1382 با شرکت استان های شمال غرب، غرب و تهران و در سال های 1383، 1384، 1385، 1389 و 1391 با شرکت داستان نویسان استان های سراسر کشور برگزار شده است.
همچنین یکی از اهداف و برنامه های مهم جشنواره یازدهم، ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری داستان نویسان کشور در بانه است که امسال از سوی فرماندار شهرستان بانه، مسؤلان فرهنگی و انجمن ادبی این شهرستان به طور جدی پیگیری خواهد شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =