دیوان عدالت اداری بالاخره حکم دیگری را علیه شهرداری منطقه 5 تهران اقامه کرد و از این نهاد خواست ساخت و ساز در فضای سبز فاز 2 شهرک اکباتان را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بالاخره پس از مدتها کشمکش و تحصن و تجمع اهالی شهرک اکباتان برای جلوگیری از ساخت و ساز و تغییر در کاربری یک بوستان در این محله، یک نهاد قضایی حکم کرده که شهرداری تهران در منطقه 5 (شهرک اکباتان) عملیات ساخت و ساز را در فضای سبز این شهرک متوقف کند، ولی اهالی محل به خبرآنلاین گفته اند با وجود اطلاع عوامل شهرداری، عملیات ساخت و ساز تا لحظه تنظیم این گزارش (ظهر روز شنبه) ادامه دارد.

اهالی محله بارها از تصرف فضای سبز بلوک 19 از فاز 2 شهرک اکباتان که در حریم شهرداری منطقه 5 قراردارد، شکایت خود را با تحصن و تجمع اعلام کرده بودند. آنها می گویند تغییر کاربری فضای سبز به یک مجموعه فرهنگی را مخالف قانون می دانند. اکنون وکلای این افراد توانسته اند حکم دیوان عدالت اداری درباره توقف عملیات در این بوستان را بگیرند، ولی عملا هنوز کار ساخت و ساز در حال انجام است.
دماوندی از اهالی شهرک اکباتان درباره تسلیم این حکم به شهرداری منطقه 5 به خبرگزاری خبرآنلاین می گوید: 12 نفر از نمایندگان اهالی اکباتان، تصویر قراری که دیوان عدالت اداری صادر کرده بود را در شهرداری بردیم و چون آقای اسدی شهردار نبودند، کارکنان شهرداری گفتند این حکم باید قانونی به وسیله مامور ابلاغ، به ما ابلاغ شود. ما نیز نامه ای نوشتیم و تصویر حکم را همراه با نامه و امضاء تعداد نمایندگان اهالی تحویل دفترشهردار دادیم ولی هنوز دستوری روی نامه صادر نشده .
در این قرار آمده است:
"...نظر به اینکه اجرای تصمیم فوق الاشاره (مفاد صورتجلسه ساخت و ساز در مکان یاد شده) پیش از رسیدگی و صدور رای در ماهیت امر موجب ورود خسارت به شکات خواهد شد، به نحوی که جبران آن در آتیه متعسر خواهد بود لذا با احراز ضرورت و فوریت امر ...دستور توقف عملیات اجرایی آن با عنایت به احداث بنا در فضای سبز و مشاعات شکات تا تعیین تکلیف قطعی شکایت، صادر و اعلام می گردد."

تصویر قرار دیوان عدالت اداری:

قرار دیوان عدالت اداری مبنی بر توقف ساخت و ساز در شهرک اکباتان

 

مطابق قانون، این قرار باید توسط دیوان عدالت اداری به طرفین پرونده ابلاغ شود و تاکنون این ابلاغ قانونی صورت نگرفته است.


45231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 430350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    10 1
    شهرداری که اگر کسی یک آجر روی دیوارش بگذاره سزیع اقدام می کنه بیاد اینجا هم بیاد سریع اقدام کنه و از ساخت و ساز جلوگیری کنه
  • علی 1 IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    8 1
    از این موضوع مهمتر بحث اراضی مابین فاز 1 و 2 شهرک اکباتان است . ساخت و ساز این اراضی که مجمجعه مگامال تنها یک فاز از آن است همچنان ادامه داشته برجی چند ده طبقه در ضلع شمالی این مجمعه با کاربری نامشخص احداث شود که علاوه بر نابود کردن دید بصری اهالی فاز 2 شهرک اکباتان آینده نامعلوم ترافیکی را برای این شهرک رقم خواهد زد . متاسفانه همین الان با تجاری سازی املاک مسکونی مجاور شهرک در خیابان نفیسی علاوه بر چند برابر شدن ترافیک خودروهای عبوری شهرک شهرداری اقدام به کارت پارکی کردن حاشیه این بلوار از ساعت 7 صبح تا 9 شب ظلمی دیگر در حق اهالی شهرک کرده است .
  • علی2 IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
    9 1
    علواه بر این موضوع نگریستن به شهرک به عنوان یک قلک برای نهادهای مختلف اهالی شهرک را واقعا به سطوح آورده.محل کارم بنده در محدوده میدان ونک میباشد ، تقریبا همه افراد ساکن یا شاغل در این محدوده میدانند که در حد فاصل خیابانهای ونک ، شهید خدامی و عطار خصوصا شهید خدامی و ونک تخلفات متعدد رانندگی رخ میدهد.از پارک ممنوع هایی که مملو از خودرو های پارک شده بوده تا ورود ممنوع آمدنها و ... که مخصوصا از سوی رانندگان تاکسی رخ میدهد اما علیرغم نزدیکی ستادفرماندهی نیروی انتظامی من ندیدم برخورد خاصی با این ناهنجاری ها شود ولی در عوض مامورین راهنمایی و رانندگی و جرثقیلهای آنها از اول صبح تا غروب آفتاب در این شهرک مسکونی با اقتدار تمام حضور داشته و با دلیل و بی دلیل به جریمه و انتقال خودرو های عبوری مشغولند .