ایسنا نوشت: معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: کار بازسازی مناطق زلزله‌زده استان از شنبه هفته آینده به صورت جدی و با مقیاس بالا آغاز می شود.

مجتبی نیک کردار در جلسه ستاد مدیریت بحران که امروز (۳۰آبان) در فرمانداری سرپل ذهاب برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در مناطق زلزله زده به آرامش رسیده ایم و حادثه جمع شده است.

وی ادامه داد: عملیات نجات با سرعت در همان دو روز اول انجام شد و کار اسکان اضطراری و‌ توزیع چادر و اقلام اساسی نیز به تعادل رسیده و‌ مقداری خرده کاری باقی مانده که همه پای کار هستند.

وی اولویت بعدی را اسکان موقت زلزله زدگان اعلام کرد که با همکاری بنیاد مسکن قرار است طی روزهای آینده مدل آن بر اساس شرایط منطقه مشخص خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات آواربرداری از پنجمین روز آغاز شد، تصریح کرد: تا دو شب قبل ۲۲ هزار واحد مسکونی نیز کارشناسی شده است. البته پیش بینی ما خسارت ۳۵ هزار واحد است که قول داده‌اند تا پایان هفته واحدهای باقی مانده نیز کارشناسی شود.

نیک کردار با اشاره به اینکه مدیران عامل هفت بانک کشور نیز برای انجام هماهنگی ها به کرمانشاه آمدند، اظهار کرد: پیش بینی ما این است از روز شنبه تعدادی پرونده خصوصا در بخش روستایی آماده شود تا بتوانند برای دریافت‌ تسهیلات اقدام کنند.

به گفته این مسئول صدور پروانه و تشکیل پرونده با همکاری بنیاد مسکن انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات به مردم نیز باید در خود شهرستان مستقر شود و نیروی مورد نیاز این امر حتی از بانکهای سایر استان های معین نیز تامین شود تا مردم نیازی برای مراجعه به بانکهای مرکز استان نداشته باشند.

وی گفت: انجام امور خدمات شهری سرپل ذهاب با حضور ۳۰۰ نیرو شهرداری منطقه ۱۴ تهران در حال انجام است و در تازه آباد نیز شهرداری منطقه ۲۰ تهران پای کار است.

وی از استقرار ۱۰۰ دوش حمام در مناطق زلزله زده هم خبر داد که بنابر قول وزیر نیرو تا ۳۰۰ دوش افزایش می یابد.

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه بیان کرد: ۱۶۰ چشمه سرویس بهداشتی هم نصب شده و اگر در جایی ازدحام مردم و چادرها باشد باز هم نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرهای زلزله زده باید هرچه زودتر به شرایط عادی بازگردد، افزود: از شنبه مدارس هم باید کار خود را آغاز کنند.

نیک کردار تاکید کرد: ارتش و سپاه به‌خوبی در این مدت کنار مردم بودند و ارتش ظرف دو سه روز آینده کم کم شهر را ترک خواهد کرد.

به گفته این مسئول، هلال احمر نیز اکنون در حال صدور دفترچه برای خانوارهای آسیب دیده است تا دیگر در توزیع اقلام بی نظمی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: این دفترچه ارزاق و‌خدمات ظرف دو سه روز آینده توزیع می شود و مردم با کمک آن اقلام 72 ساعته و یک ماهه دریافت خواهند کرد.

 

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =