ایرنا نوشت:

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی یک روزه مدارس خسارات سنگین و غیرقابل جبرانی را به نظام آموزشی کشور وارد می کند.

حمیدرضا کفاش روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وزیر آموزش و پرورش با هرگونه تعطیلی در مدارس کشور مخالف است چرا که تعطیلی یک روزه مدارس از بعد مالی و علمی خسارات سنگینی را به دنبال دارد و به همین علت مدارس سراسر کشور در هفته جاری( 28 صفر و شهادت امام رضا(ع)) نیز همچون روزهای عادی باز هستند.

وی ادامه داد: تنها ملاک آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس تقویم رسمی کشور و همچنین روزهای اخر هفته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: خانواده هایی که قصد مسافرت دارند باید با هماهنگی مدیران مدارس و اخذ مجوز از مربیان آموزشی، برای فرزندان خود مرخصی بگیرند.

جذب معلمان تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر نحوه جذب معلم دراین وزارتخانه نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش مربیان و معلمان موردنیاز را تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب و استخدام می کند.

کفاش افزود: دبیران پرورشی موردنیاز مدارس نیز از میان دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان جذب و استخدام می شوند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    25 0
    به چه چیزهایی می اندیشی مدرسه نیمه تعطیل ضررش بیشتره یا تمام تعطیل؟ زرنگ
  • بی نام EU ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    7 7
    تواین چندساله پای صحبت هر معلمی نشستیم حرف حقوق پائین ومشکلات معیشتی بوده . ولی از زیادی تعطیلی چیزی نشنیدیم . کاش از امکانات مدارس تو تعطیلات بعداز ظهر وتابستان استفاده میشد وکلاسهای زبان قران خطنقاشیجبرانی دروس ورزش مثل فوتبال توحیاط مدرسه پینگ پنگ شطرنج بسکتبال ووالیبال وبقیه ورزشهای مدرسه ای همه روزه تا 6بعدازظهر تشکیل میدادند وهزینه اش راهم از والدین میگرفتند وبچه ها تا والدینشون از سرکار بیان تو همون مدرسه میموندند .اینطوری هم امکانات هدر نمیرفت وهم معلمها حقوقشون ودرامدشون بیشتر میشد وکمتر حساب حقوق بقیه اقشار وکارمندان ادارات دیگر را که یک ساعت هم مرخصی ندارند را میکردند والدین هم خیالشون راحت تر بود که بچشون تا از سر کار بیان یه جای امن با هم سن وسالهاشون هستند .
    • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
      5 1
      خبر بسیار تکان دهنده بود؛ بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی کار مفید کارمندان ایرانی به خصوص در بخش دولتی 22 دقیقه در روز است. این در حالی است که سال گذشته این رقم یک ساعت و 4 دقیقه یا به عبارتی 64 دقیقه بود. با این حساب، کار مفید کارمندان نسبت به سال گذشته به یک سوم کاهش یافته است
  • محمد A1 ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    6 0
    با این رویه آموزش و پرورش هر بودجه ای که صرف شود باد فناست چه رسد به یکی دو روز. از خواب خرگوشی بیدار شوید
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۹
    7 8
    والا اين مدرسه ها همه كار ميكنند بجز درس دادن، يكيش روبروى خانه ماست كه البته دخترانه است ،صبح كه ميخوان شروع كنن دعا و نيايش تلاوت كه البته اين خوبه، بعد ساعت نه تا ده هر روز همه كلاسها توى حياط دوباره نيايش و مسابقه قران خوانى و اگر محرم باشه نوحه خوانى ميره تا ساعت دوازده اذان ظهر دوباره نماز و نيايش و تلاوت قران و بعد هم بواش يواش تعطيل، اين برنامه هر روزشونه يعنى از درس خوندن خبرى نيست بيشتر شبيه فيضيه است ، البته اونجا درس هم ميخونن ولى اين مدرسه ها اصلا درس ندارن زور بزنن دو ساعت در روز يه معلم مياد هم علوم درس ميده هم رياضى
  • اموزگار A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    11 0
    خبر استیضاح فانی را شنیدیم خوشحال شدیم:
  • بی نام IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    7 0
    چه قذ تعطیلیا ضرر میزنه بهشون
  • معترض A1 ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    5 1
    وووووووووووووووووووووووووااااااااااااااااااااااااالا 1 تعطیلی رو نمیتونین ببینین با این مدرسه های داغون وسایل گگگگگرمایشی که 0 حالا تعطیل کنین تا از سرما تو مدرسه یخخخخخخخخخخخخخخخخ نزنیم
  • کیانی A1 ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    1 0
    مدارس باز یا بسته باشد چه فرقی دارد اصل مطلب جون دانش آموزان است
  • عباسی A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
    6 0
    یعنی آقای فانی بیشتر از وزارت بهداشت میفهمی که هوا چقدر آلوده است
  • فرهنگی A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    2 0
    چه عجب آقای فانی نطق فرمودند.