۰ نفر
۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

اپل از روز سوم نوامبر تاکنون 15 میلیون آیفون ایکس (آیفون 10) فروخته است.

 

به گزارش خبرآنلاین، «جوون ژانگ» از موسسه Rosenblatt China Technology می‌گوید اپل تنها در رخداد فروش موسوم به بلک فرایدی توانست 6 میلیون آیفون ایکس بفروشد و در مجموع از روز عرضه رسمی تاکنون بیش از 15 میلیون گوشی جدید خود را فروخته است.

به گفته ژانگ، فروش مدل 256 گیگی بیشتر از 64 گیگی بوده و این به معنای حاشیه سود بیشتر برای اپل است. طبق آمار وی فروش آیفون ایکس 256 گیگی در مقایسه با 64 گیگی دو بر یک بوده و همه چیز به نفع اپل تمام شده است.

در حال حاضر تولید هفتگی آیفون ایکس به 3 میلیون گوشی رسیده است و از ماه آینده با 33 درصد افزایش تولید، به هفته‌ای 4 میلیون گوشی می‌رسد.

پیش‌تر کارشناسان از کمبود تولید آیفون ایکس گفته بودند و فروش 27 تا 28 میلیونی را پیش‌بینی کرده بودند اما عرضه تا پایان فصل منتهی به دسامبر به 30 میلیون گوشی خواهد رسید و با رسیدن ماه مارس تولید به حالت عادی باز می‌گردد.

بر اساس آمار رسمی، اپل فصل چهارم مالی خود (پایان 30 سپتامبر) را با فروش 46.7 میلیون گوشی پشت سر گذاشت. تیم کوک نیز با دریافت 150 میلیون دلار دستمزد، دومین مدیر اجرایی با بالاترین حقوق در دنیای آی تی محسوب می‌شود.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 732172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =