به دنبال اثبات جاسوس بودن ضد ویروس کسپرسکی در آمریکا، مدیر سایبری انگلیس به نهادهای دولتی توصیه کرد تا از نصب این نرم افزار روی سیستم‌های خود جلوگیری کنند.

 

به گزارش خبرآنلاین، «سیاران مارتین» مدیر مرکز امنیت ملی سایبری انگلیس{لینک} در نامه‌ای خطاب به وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی متذکر شد رایانه حامل اطلاعات حساس که ممکن است لورفتن آن به امنیت ملی آسیب بزند، نباید در خود نرم‌افزار کسپرسکی، مستقر در مسکو را داشته باشد.

وی در این نامه هشدار داد بر اساس شواهد موجود، زیرساخت‌های حیاتی در انگلیس می‌تواند توسط این ضد ویروس به خطر بیفتد و به همین دلیل باید این نرم‌افزار از روی رایانه‌های دولتی حذف شود.

کسپرسکی متهم به سرقت دیتای فوق محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا شده است و هرچند با اعلام پیشنهاد انتشار سورس‌کد ضد ویروس، خود را مبرا از این اتهام دانسته؛ اما غرب اصرار بر جاسوس بودن این کمپانی برای سازمان جاسوسی روسیه کرده است.

روز جمعه نیز هکر امریکایی عضو گروه نخبگان سایبری در آژانس امنیت ملی آمریکا محکوم شد که روی رایانه خانگی کسپرسکی نصب کرده و روس‌ها از طریق آپدیت ضد ویروس، اطلاعات فوق محرمانه آمریکا را در سال 2015 سرقت کرده‌اند.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    1 1
    حدود 10 ساله کسپرسکی و کل شبکه نماینده هاش و شرکای رسانه ایش.. تبلیغ و شایعه پراکنی میکنن . ولی نتیجش شده قطع ارتباط دهها شرکت با کسپرسکی و تمایل بیشتر کاربرهای ایرانی به خرید از .... کسپرسکی هیچوقت شروع نشده بود که تموم بشه . فقط خودش رو باد کرده که بیشتر به چشم بیاد .و حالا ترکید