۰ نفر
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
حمله وزیر بهداشت انگلیس به فیس‌بوک

وزیر بهداشت انگلیس ضمن تقبیح فیس‌بوک درباره راه‌اندازی اپلیکیشن مخصوص کودکان در توئیتی نوشت: از بچه‌هایم دور بمان وبه آنها نزدیک نشو!

 

به گزارش خبرآنلاین، «جِرِمی هانت» به انتشار نسخه فیس‌بوک مسنجر برای کودکان که دوشنبه راه‌اندازی شد حمله کرد و از مدیران این شبکه اجتماعی خواست تا بچه‌ها را هدف قرار ندهد.

وزیر انگلیسی فیس‌بوک را متهم کرد که بچه‌های نوجوان را هدف قرار داده است در حالی که ظاهرا اپلیکیشن جدید مخصوص کودکان ساخته شده است.

به گفته وی علی رغم قول‌های داده شده به دولت، فیس‌بوک نتوانسته سرویس‌های خود را از بچه‌ها دور کند.

ظاهرا طبق قانون سنین زیر 13 سال نمی‌توانند از فیس‌بوک استفاده کنند اما اپ جدید برای کودکان این اجازه را به آنها نیز می‌دهد.

جرمی هانت به نقش وزارتخانه خود برای بررسی تاثیرات شبکه‌های اجتماعی بر سلامت کودکان تاکید کرده است اما «ترزا می» هنوز تصمیمی درباره آن نگرفته است.

اما مدیران فیس‌بوک روز دوشنبه هنگام راه‌اندازی اپ جدید اعلام کردند اکانت جدید برای کودکان در زیرمجموعه اکانت والدین و توسط آنها ساخته‌ می‌شود و فهرست افراد توسط والدین مانیتور می‌شود. بنابراین کودکان به طور مستقل حساب کاربری نخواهند داشت و والدین باید تاییدیه نهایی را ارسال کنند.

فیس‌بوک از حضور تیمی مخصوص برای پالایش محتوا خبر داده تا مطالب نامناسب کودکان حذف شوند.

فیس‌بوک هنوز پاسخ حمله جرمی هانت را نداده است اما لورین چِنگ از مدیران فیس‌بوک گفت این روزها اغلب کودکان از تبلت و گوشی هوشمند استفاده می کنند و والدین می‌گویند چه اپلیکیشنی برای بچه‌های ما مناسب است و به همین خاطر فیس‌بوک اپلیکیشن مخصوص آنها را ساخته است. وی افزود علاوه بر تحقیقات مستقل، با هزاران نفر از والدین و مشاوران متخصص در زمینه ایمنی کودک صحبت شده تا فناوری مناسب کودکان را خلق کنیم.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =