بزرگ‌ترین شکست‌های فناوری در سال ۲۰۱۷ را بشناسید

در سالی که کمتر از یک ماه به پایان آن داریم، شکست‌های بزرگی را در دنیای آی تی شاهد بودیم.

 

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی‌های کوچک و بزرگ نتوانستند استراتژی‌های تعریف شده خود را به خوبی پیاده سازی کرده و در نتیجه محصولات و سرویس‌های ناموفقی عرضه کردند که مورد استقبال کاربران قرار نگرفت.

در این مقاله به برخی شکست‌های قابل توجه در دنیای آی تی در سال 2017 اشاره می‌کنیم:

 

اخبار جعلی

اخبار جعلی در فیس‌بوک تاثیر مستقیمی برای نتیجه انتخابات ریاست جمهوری داشت و این داستان جنجال بزرگی را در دنیای آی تی به پا کرد، تا جایی که نمایندگان فیس‌بوک، گوگل و توئیتر به کنگره دعوت شده تا درباره نحوه مبارزه با ترول‌های روسی توضیح دهند. اما ناکام ماندن کمپانی‌ها در مبارزه با اخبار جعلی داستان ادامه‌داری است که در سال‌های آتی نیز شاهد آن خواهیم بود. این کمپانی‌ها با افراط‌گرایی، سوء استفاده از کودکان، ویدئوهای خشونت‌آمیز و ... نیز در زیرمجموعه اخبار جعلی نیز دست به گریبانند.

 

حذف ویدئوی تبلیغاتی پپسی از یوتیوب

ویدئوی 2 دقیقه و 39 ثانیه‌ای تبلیغ نوشابه پپسی از یوتیوب حذف می‌شود. داستان از این قرار است که کندال جنر، مدل معروف پس از پیوستن به معترضان جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» یک قوطی نوشابه پپسی به پلیس تعارف کرده و اقدام وی از تنش می‌کاهد. معترضان به این آگهی گفتند این کار و تبلیغ از ارزش اعتراضات کم می‌کند و متحدانه در اینترنت علیه پپسی و کندال جنر اقدام می‌کنند که در نهایت این آگهی از یوتیوب به خواست کاربران اینترنت حذف می‌شود.

 

 

مرگ ربات K5

ربات K5 (در نقش نگهبان امنیتی جلوی درب) به یک کودک در کالیفرنیا حمله کرد! بعدا در واشنگتن نیز به داخل حوض وسط مرکز خرید افتاد. با ادامه اعتراضات به این ربات مهاجم، کمپانی سازنده (Knightscope) گفت اخبار منتشره درباره مرگ K5 اغراق آمیز بوده است. اما از آن به بعد کسی این ربات را نمی‌خرد.

 

 

اخراج مهندس ژنِ خوبِ گوگل

مهندس جیمز دمور، درباره ساختار جنسیتی در کمپانی این طور اظهار نظر کرد که تفاوت‌های بیولوژیکی مردان و زنان و نیز رنگ سفید و سیاه واقعا وجود دارد. این اظهارات باعث اخراج وی توسط مدیران ارشد گوگل شد و داستان ادامه‌داری را در کمپانی‌های آی تی رقم زد. مدیران تنوع نژادی توسعه یافته تا کارمندان رنگین پوست با نژادهای مختلف در کمپانی‌های آی تی استخدام شوند.

 

 

تاخیر در عرضه تسلا مدل 3

سدان 35 هزار دلاری با تاخیر وارد بازار شد و امیدها را تبدیل به یاس کرد. گزارش‌ها نشان می‌دهد علاقمندان به تسلاموتورز با این مدل قهر کرده‌اند.

 

آیفون 8

اپل، آیفون 8 را نه با تفاوت‌های خاص راهی بازار کرد و هم‌زمان کاربران که فرقی بین این مدل و مدل‌های قبلی ندیدند، استقبال سردی از گوشی جدید اپل کردند و در نهایت کاربران منتظر آیفون ایکس (آیفون 10) شدند. بنابراین در اغلب بازارهای جهانی علی رغم انتشار خبر تاخیر در عرضه آیفون ایکس، مردم به سوی آیفون 8 نرفته و اپل نیز در نهایت میزان تولید این محصول را کاهش داد.

 

سال بسیار بد برای تاکسی آنلاین اوبر

تجاوز به زنان مسافر توسط رانندگان اوبر جنجالی علیه این کمپانی درست کرد. سلسله بازرسی‌ها در نهایت منجر به اخراج چند مدیر و بدتر از همه استعفای تراویس کالانیک، مدیر اجرایی شد و خسروشاهی جای او را گرفت. هک شدن دیتای 57 میلیون مسافر و راننده نیز در دوران زمامداری خسروشاهی سربرآورد و جنبش دیلیت کردن اپلیکیشن اوبر باعث شد تا همه اتفاقات به نفع رقیب آمریکایی‌اش - لیفت-  شود. بحران همچنان ادامه دارد.

 

لورفتن دیتای موسسه اعتباری Equifax

دیتای بیش از 140 میلیون کاربر عضو موسسه اعتباری Equifax که اغلب هم آمریکایی بودند، جنجال بزرگی را علیه این کمپانی به راه انداخت. دیتای مالی کاربران به سرقت رفت و علیه مدیران وقت کمپانی اعلام جرم شد.

 

 

 

اعتراضات مردم و قانون بی طرفی نت

کاربر،محتوا، وب سایت، پلتفرم، اپلیکیشن برای همه یکسان است و اپراتورها نباید بهای متفاوت مطالبه کنند. قانون مصوب دولت اوباما توسط ترامپ لغو شد و منبع بسیاری از اعتراضات اجتماعی قرار گرفت. کمیسیون ارتباطات فدرال با ملغی کردن قانون(به خصوص بند 8)، عملا به ضرر مردم و به نفع اپراتورها گام برداشت و این داستان همچنان ادامه داشته و مردم معترض، به کار خود ادامه می‌دهند.

 

 

قصور در گیم Star Wars Battlefront II

وقتی کاربران متوجه شدند که باید دست کم 40 ساعت بازی مداوم کنند تا قفل کارکترهای اصلی گیمِ Star Wars Battlefront II باز شوند، بازی را رها کردند. این کار باعث شد تا سازنده، معذرت خواهی کرده و با تغییر استراتژی، عرضه اصلی گیم در 17 نوامبر را کلید زد.

 

بیکسبی

دستیار دیجیتال سامسونگ به نام بیکسبی در مارس عرضه شد. 6 ماه بعد و پس از اعتراضات فراوان، کمپانی کره‌ای تصمیم گرفت تا بیکسبی را روی گوشی گلکسی اس 8 و 8 پلاس غیر فعال کند.

 

سقوط اسنپ چت

در مارس سهام اسنپ چت عرضه عمومی شد و با 17 دلار به ازای هر سهم، ارزشی معادل 20 تا 25 میلیارد دلار برای آن تعیین شد. اما کار اسنپ در بورس نگرفت و روز به روز به پایین سقوط کرد. در روزهای پایانی 14 دلار معامله می‌شود، با آینده تاریک!

البته فیس‌بوک پشت ماجرا ایستاده تا روزی این کمپانی را بالا بکشد!

 

اعتراضات گسترده به آپدیت ویندوز 10

آپدیت ویندوز 10 باعث شد تا کاربران هارد خود را از دست بدهند. اعتراضات ناشی از مشکل در آپدیت ویندوز10 باعث شد تا عده‌ای به طور رسمی در دادگاه علیه مایکروسافت شکایت کنند.

 

 

سرویس کیت غذای Blue Apron

در رقابت با آمازون، جعبه مخصوص شامل کیت غذای تازه به درب خانه‌ها ارسال شد. از 10 دلار به 3 دلار تنزل پیدا کرده و این سرویس با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. (برای آشپزی روزانه، مواد لازم در جعبه قرار داده شده و به درب خانه‌ها به صورت تازه ارسال می‌شود.)

 

فیلم انیمیشن اموجی

یکی از نفرت انگیزترین فیلم‌های سال 2017 که فقط 217 میلیون دلار در دنیا فروش کرد. سیلی از انتقادات به این انیمیشن کمدی وارد شد.

 

استوری فیس‌بوک

در ماه مارس استوری فیس‌بوک با کپی‌برداری از اسنپ‌چت عرضه شد اما تا ماه اکتبر استقبالی از آن نشد.

 

 

آبمیوه‌گیری فناورانه Juicero

آبمیوه‌گیری همیشه متصل و هوشمند Juicero از 700 دلار به 400 دلار کاهش پیدا کرد. سپتامبر، خط تولید محصول را خواباندند.

 

 

افتراء غرب به کسپرسکی

محرمانه‌ترین نرم‌افزارهای جاسوسی آمریکا لو رفت و هکر عضو سازمان آژانس امنیت ملی متهم شد با نصب کسپرسکی روی رایانه خانگی خود، باعث سرقت شده است. کسپرسکی جاسوس بودن خود را رد کرد اما استفاده از آن در نهادهای دولتی آمریکا ممنوع شد. واکنش مشابه در اروپا توسط انگلیس نیز باعث شد تا جان کسپرسکی به لب برسد.

 

رخداد «پرایم دِی» آمازون

سنت تخفیف‌های 30 ساعته ماه جولای آمازون، برای محصولات دیجیتال، بر مبنای تخفیف‌های 5 تا 10 دلاری موفقیت آمیز بوده، اما امسال به نوشته یواس‌ای‌تودی، مایوس کننده بود.

 

 

5656

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • من US ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    2 1
    در مورد انیمیشن ایموجی این انیمیشن فوق العاده بود منتقدان هم چرت زدند . در مورد کاسپراسکای هم که همه می دانند این جنگ روانی است وگرنه بزرگترین ابزار جاسوسی همون ویندوز 10 است .
    • شاهان A1 ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
      2 1
      ایموجی ها که واقعا عالی بود به نظرم بعد از زوتوپیا بهترین انیمیشن این چند سال اخیر هست. حتما ببینید.