ایسنا نوشت:یک کارشناس پیشگیری از حریق با اشاره به اینکه وزارت بهداشت باید به سلامت آتش‌نشان‌ها توجه کند، گفت: آتش نشان ها روزانه با استرس و خطرات فراوانی مواجه هستند اما تا به حال این شغل جزو مشاغل پرخطر، سخت و زیان آور محسوب نشده است بنابراین درخواست آتش نشان ها از مسئولین؛ قرار گرفتن این شغل در مشاغل سخت و پرخطر است.

میلاد نظری ، با اشاره به اینکه اغلب آتش نشان ها در هنگام کمک رسانی و نجات از ناحیه دستگاه تنفسی و کمر دچار آسیب می شوند، گفت: باید هر 6 ماه یکبار از آتش نشان ها تست ورزشی گرفته شود و پرسنلی که نمره ی آن ها کمتر از حد مجاز باشد از شیفت خارج شوند تا شرایط بدنی آن ها به وضعیت مطلوب برسد.

این آتش نشان در خصوص وضعیت سلامت آتش نشان ها، تصریح کرد: قرار گرفتن در معرض آوار، تصادف، حریق و حوادث های مختلف منجر به آسیب به وضعیت روحی و جسمانی آتش نشان ها می شود چراکه هر حادثه می تواند عوارض و شرایط خاصی را برای یک آتش نشان ایجاد کند.

وی با تاکید به اینکه یک حادثه می تواند آتش نشان ها را دچار خطرات و آسیب های جدی کند، یادآور شد: وجود استرس در محیط کار، به صدا در آمدن زنگ حریق و قرار گرفتن در محل کمک رسانی استرس های مختلفی را به آتش نشان ها وارد می کند که این مسئله می تواند باعث ایجاد عوارض گوناگونی بر سلامت آتش نشان ها شود.

نظری با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای به دست آمده عمر مفید یک آتش نشان بعد از بازنشستگی به صورت تقریبی 5 تا 10 سال تخمین زده شده است، افزود: وزارت بهداشت باید پرسنل آتش نشانی را از نظر سلامت روحی، روانی و آزمایش های مختلف بررسی کند چراکه این موارد به سلامت پرسنل مربوط می شود. همچنین مسئولین می توانند توصیه ها و دستور عمل های بهداشتی لازم را به پرسنل ابلاغ کنند.

این کارشناس پیشگیری از حریق، در پایان خاطرنشان کرد: آتش نشان ها روزانه با استرس و خطرات فراوانی مواجه هستند اما همچنان این شغل جزو شغل های خدماتی و عمومی اقشار جامعه محسوب می شود و تا به حال جزء مشاغل پرخطر، سخت و زیان آور محسوب نشده است بنابراین درخواست آتش نشان ها از مسئولین قرار گرفتن این شغل در مشاغل سخت و پرخطر است.

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =