داستان راه‌اندازی شبکه وای‌فای ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه‌ای در ارتفاع ۵۳۲۰ متری اورست

در نپال و کمپ 5320 متری کوهنوردان می‌توان از خدمات وای فای با سرعت 100 تا 200 مگابیت بر ثانیه استفاده کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کمپانی «اورست لینک» را یک شرپا (راه بلدان بومی) به نام Tsering G. Sherpa راه‌اندازی کرده تا بتواند به 34 هزار بومی و 40 هزار توریست در سال خدمات اینترنت ارائه کند.

مدیر اورست لینک می‌گوید تا سال 2000 تنها راه ارتباطی نوشتن نامه و حمل‌ونقل آن با هلی کوپتر بود اما از زمانی که مادرش به سرطان مبتلا شد و سپس درگذشت، این موضوع باعث شد تا وی به فکر ایجاد راه ارتباطی نوین در اورست بیفتد و به همین خاطر شروع به توسعه اینترنت 128 کیلوبیت بر ثانیه‌ای کرد اما از سال 2014 به‌صورت حرفه‌ای و ارزان‌قیمت شبکه بزرگی را با استفاده از تجهیزات بی‌سیم بیرون از خانه/cnPilot Enterprise Outdoor Access Point، ساخت cambiumnetworks راه‌اندازی کرده است.

استفاده از هات اسپات های cnPilot E500 که از انرژی خورشیدی بهره‌مند می‌شوند در کنار پل ارتباطی PTP 650 که ارتباط نقطه‌به‌نقطه را انجام می‌دهد، کلید توسعه اینترنت 200 مگابیتی در ارتفاعات اورست است که تا کمپ 5320 متری کوهنوردان را پوشش می دهد‌ هرچند همچنان در قله اصلی در ارتفاع 8 هزار متری ارتباطات اینترنت بی‌سیم وجود ندارد.نحوه نصب تجهیزات توسط مهندسان نیز داستانی مهیج است چرا که آنها کوهنوردی نمی‌دانستند و سرانجام مجبور شدند با کمک شرپاهای محلی این کار را انجام دهند.

کمپانی اورست لینک توانسته است رنج 90 کیلومتری در ارتفاعات اورست را تحت پوشش قرار داده و هم اینک کودکان بومی از این طریق درس می‌خوانند.

روزگاری برای خرید یک سیگار در اورست باید 3 روز کوه‌پیمایی می‌کردید، چراکه برخی از نواحی صعب‌العبور بوده و 6 ساعت طول می‌کشید تا یک کیلومتر بپیمایید.

امروز با وای فای کم‌هزینه و پرسرعت بسیاری از کارها سهل و آسان شده است و مردم بومی شروع به یادگیری از راه دور به‌وسیله اینترنت کرده‌اند.


 

مدیر اجرایی اورست لینک / Tsering G. Sherpa / عکس زیر

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 672891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =