تیم سحر متشکل از روانشناس و متخصصین به کرمانشاه اعزام می شوند

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خرم آباد از آمادگی همه نیروهای امدادی و عملیاتی شعبه خرم آباد جهت کمک رسانی به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر علی عبدالهی فر در این زمینه گفت: به محض اعلام مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان مبنی بر وقوع زلزله در کرمانشاه همه نیروههای امدادی و عملیاتی حوزه خرم اباد را فراخوان دادیم و نفرات در اماده باش کامل قرار گرفتند.

دکتر عبدالهی گفت: بعداز برگزاری جلسه ستاد بحران با حضور مدیرعامل جمعیت استان و مصوب شدن اعزام نیروها به مناطق زلزله زده ' امدادگران حاضر در شعبه خرم اباد را با همه تجهیزات مورد نیاز به کرمانشاه جهت کمک رسانی اعزام کردیم.

وی با بیان اینکه کار کمک رسانی محوله به جمعیت هلال احمر خرم آباد تا چهارم آذر ادامه می یابد افزود: حدود 50 نفر از امدادگران با در اختیار داشتن همه تحهیزات مورد نیاز با هماهنگی معاونت امدادی استان در منطقه کار کمک رسانی را انجام دادند

عبدالهی فر با اشاره به کمک های مردمی به مردم زلزله زده در کرمانشاه اظهار داشت:نیروههای مستقر در جمعیت هلال احمر خرم اباد تاکنون 26 میلیون تومان کمک نقدی مردمی. پنج کامیون سنگین.سه کامیون سبک حدود دوازده سرویس نیسان سایپا ،چهار خودرو هایلوکس کمک های مردمی شامل: پتو' لباس' آب معدنی' هزار پرس غذا.لوازم بهداشتی و مواد غذایی را به مناطق اسیب دیده از زلزله حمل کردند و تحویل مردم دادند.

وی همچنین از حضور تعدادی از پرسنل اقا و خانم جهت دریافت،تفکیک،بسته بندی و ارسال کمک های مردمی در جمعیت هلال احمر خرم اباد خبرداد و از مردم خواست کمک های خود را جهت ارسال به کرمانشاه به واحدهای هلال احمر تحویل دهند.

وی همچنین گفت: امدادگران ونجاتگران در قالب تیمهای تخصصی آوار برداری،حمل مصدوم و اسکان اعزام شدند که هفته آتی هم تیم سحر که تیم حمایت روانی است متشکل از عزیزان روانشناس ومتخصص در بحث های مشاوره ای به کرمانشاه اعزام می شوند.

این مقام مسئول اضافه کرد: باتوجه به اعلام ستاد بحران استان مبنی بر احتمال بروز بارندگی و سیلاب در استان لرستان و لزوم آمادگی دستگاههای امدادی از هم اکنون کلیه نیروهای امدادی و عملیاتی در اماده باش کامل بسر می برند و اماده مقابله باهرگونه سیلاب احتمالی در سطح شهر هستند.

عبدالهی فر در پایان از زحمات و تلاشهای شبانه روزی مدیرعامل و معاونان جمعیت هلال احمر استان در بحث هماهنگی های کمک رسانی به زلزله زدگان تقدیر و تشکر کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =