افتتاحیه سلسله همایش‌های جهان بدون ترور، روز ۹ آبان با هدف توانمندسازی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان در برابر این پدیده شوم در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی (یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار می‎شود.

به گزارش خبرآنلاین، تعیین هدف «آگاه سازی دانش آموزان نسبت به پدیده ترور» از آن روست که اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان متولی برگزاری سلسله همایش های «جهان بدون ترور» است. تروریسم یکی از مسائل مهم عصر حاضر است و با وجود تعاریف متعدد، هیچ کدام از تعاریف کامل نیست چون صاحب نظران درباره ماهیت، اهداف و انواع ترور تعریف واحدی ندارند.

هدف غایی سلسله همایش های مذکور، گفتمان‌سازی برای ایمن‌سازی و اصلاح ساختارهای آسیب‌پذیر در برابر تهدیدات و پدیده شوم تروریسم است. در همین راستا آگاه سازی و توانمندسازی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان جامعه در برابر تهدید تروریسم حیاتی محسوب می شود.

حامد علامتی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، در نشست امروز خود با بیان اینکه از گروه‌های دانش‌آموزی کشورهای مسلمان نیز برای حضور در این همایش دعوت شده است، اظهار کرد: دانش آموزان در برگزاری همایش «جهان بدون ترور» خودجوش و حضور فعالی خواهند داشت، بنابراین بودجه نجومی هزینه برپایی این همایش نمی شود.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان توضیح داد: اتحادیه دانش آموزان در سال های گذشته نیز متولی برگزاری همایش های «جهان بدون اسرائیل» و «جهان بدون آمریکا» بود که انعکاس های بین المللی داشت و پیش بینی می شود، همایش «جهان بدون ترور» نیز چنین باشد.

وی با بیان اینکه با پیشرفت‌های تکنولوژی انواع جدیدی از روش‌های تروریسم بروز کرده است، گفت: تروریسم زیستی، کشاورزی، محیط زیستی، اقتصادی، رسانه‌ای و جدیدترین آنها تروریسم سایبری، جنبه‎های جدیدی از انواع تروریسم هستند.

علامتی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز با تهاجم فرهنگی روبرو هستیم، عنوان کرد: در حوزه اقتصادی هم یک جنگ تمام عیار علیه ایران شروع شده است. برای افزایش آگاهی دانش‌آموزان و توانمند شدن آنها، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اقدام به طراحی سلسله همایش‌هایی تحت عنوان «جهان بدون ترور» کرده است که با موضوعاتی چون تروریسم نیابتی، اقتصادی، زیستی، محیط زیستی، کشاورزی، رسانه ای و سایبری برگزار می شود.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =