حسین علیزاده: اطلاعات برخی از جوان‌ها به اندازۀ کسانی است که دکترای موسیقی دارند

حسین علیزاده به عنوان یکی از داوران جشنواره ملی موسیقی جوان در حاشیۀ اجراهای این دوره به روابط عمومی جشنواره از کیفیت آثار و نقاط مثبت جشنواره گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در بخش ویژۀ موسیقی دستگاهی (حفظ کل ردیف)، نوازندگان سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی با سقف سنی 29 سال مجاز به شرکت در جشنواره بودند. شرکت‌کنندگان می‌بایست به یکی از روایت‌های معتبر و شناخته‌شده از ردیف موسیقی ایرانی تسلط و احاطۀ کامل می‌داشتند و می‌بایست در تمامی دستگاه‌ها و آوازهای موسیقی کلاسیک ایرانی، بر اساس نظر هیئت داوران، به اجرای بداهه نیز بپردازند.

حسین علیزاده در رابطه با کیفیت اجراهای بخش ویژۀ این دوره از جشنواره گفت: به طور کل، برآیند مثبت است. تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است. بخش ویژه موسیقی دستگاهی مرحلۀ بسیار سختی است، باید به شرکت‌کنندگان تبریک گفت. اطلاعات برخی از آنها به اندازۀ کسانی است که دکترای موسیقی دارند. موضوع بسیار حساسی است. در این سن چنین دانشی دارند و آینده را برای آنها مهم می‌کند. می‌توانند هنرمندان بزرگی شوند و سفیران خوبی برای موسیقی کشورمان در دنیا باشند.

او به شرکت‌کنندگان پیشنهاد داد: آنها نباید به خودشان غره شوند. ممکن است کسی بسیار تلاش کرده باشد، اما در سن بسیار بالاتر به این درک موسیقایی برسد. ما تمام این جوانان را تشویق می‌کنيم و می‌خواهیم همان‌طور که تا امروز تلاش کرده‌اند، از این پس هم ادامه بدهند. موسيقی و هنر پایانی ندارد.

او در انتها اشاره کرد: شرکت‌کنندگان سالانه سطح خود را بالاتر می‌برند. نباید برای اول‌شدن در این جشنواره شرکت کرد. شرکت‌کنندگان سطح سال گذشته را می‌بینند و سال بعد با تلاش بیشتری حضور پیدا می‌کنند. جشنواره رقابتی است که سطح آن توسط شرکت‌کنندگان آن به‌صورت تصاعدی بالا می‌رود.

یازدهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی، با مشارکت گستردۀ استادان برجستۀ موسیقی کشور، و با حضور 500 نوازنده و خوانندۀ جوان توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر موسیقی و  همکاری بنیاد رودکی، از 8 تا 26 شهریور ماه سال جاری در تالار رودکی، و مراسم اختتامیه نیز در 27 شهریور ماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد.

57241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 705080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =