اتحاد دو دشمن قدیمی، اینتل و ای‌ام‌دی علیه انویدیا

اینتل نسل هشتم سی‌پی‌یو های خود را با تراشه گرافیکی «رادئون وگا» متعلق به ای ام دی/ AMD می‌سازد. این دو کمپانی که سال‌ها با هم دشمن بودند، حالا دست دوستی به سوی یکدیگر دراز کرده تا بتوانند جلوی رقیبشان، انویدیا کم نیاورند.

 

به گزارش خبرآنلاین، همکاران سابق در صنایع نیمه هادی فرچایلد/ Fairchild از هم جدا شده و یک عده به رهبری جری سندرز کمپانی ای ام دی را تاسیس کردند و عده ای دیگر به رهبری رابرت نویس اینتل را بنیان نهادند.

داستان رقابت میان اینتل و ای ام دی بعدها تبدیل به دشمنی در بازار شد و جسته و گریخته ادامه داشته است، تا جایی که کاربران دنیای کامپیوتر مانند نیکونی‌ها و کانن بازها، یا اپلی و سامسونگی‌ها؛ یا طرفدار تراشه‌های اینتل هستند تا ای ام دی و با هم به اصطلاح کَل دارند.

اما خبری که این هفته منتشرشد حکایت تازه ای از دوستی میان دو کمپانی علیه یک رقیب سرسخت به نام انویدیا است.

قرار شده است پردازنده‌های اینتل مجهز به گرافیک رادئون متعلق به ای ام دی شود و این یعنی پایان دشمنی‌هایی که از دهه 1980 به وجود آمد.

اینتل در 12 ماهه گذشته از فناوری خود موسوم به EMIB پرده برداری کرده که به وسیله آن می‌توان بسته‌های سخت افزاری متفاوت را روی یک بسته نصب کرد و از مموری‌های HBM2 همراه با فناوری بی سیم متفاوت بهره‌برداری کرد. (شکل‌های زیر گویا است)

بنابراین قرار است طبق مشارکت جدید، پردازنده موبایل نسل هشتم اینتل / Core H به عنوان تراشه‌های جدید لپ‌تاپ مخلوطی از اینتل و ای ام دی باشد که از طریق پل هوشمند اینتل، سخت افزارهای متفاوت با یکدیگر رابطه برقرار کرده و نیاز محاسباتی را برآورده سازند.

ایده یکپارچه سازی «سی پی یو» / CPU و «جی پی یو»/ GPU برای گیمرها و همچنین کسانی که کار سنگین پردازشی روی لپ‌تاپ انجام می‌دهند؛ می‌تواند کاهش هزینه، افزایش سرعت و در نهایت کاهش قیمت محصول نهایی را به دنبال بیاورد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =