آمادگی دانشگاه علمی‌کاربردی برای برگزاری دوره‌های آموزشی کارمندان

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور از آمادگی این دانشگاه برای برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی کارمندان ادارات و ارگان‌های دولتی خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،نشست رئسای مراکزی دانشگاهی علمی‌کاربردی استان با محمدحسین امید رییس دانشگاه علمی‌کاربردی کشور در هتل آنای ارومیه برگزار شد.

ارومیه یکی از دو مرکز طرح پایلوت ارتقای کیفیت آموزش

میرحسن رسولی صدقیانی رییس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌غربی در این نشست گفت: در راستای ارتقای کیفی آموزش، طرح پایلوت ارتقا کیفیت آموزش در دو مرکز استان از جمله ارومیه در حال اجراست.
وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی واحد آذربایجان‌غربی از سال ۷۴ آغاز بکار کرده است که هم‌اکنون ۲۵ مرکز در شهرستان‌های مختلف استان فعال بوده و بیش از ۹۳۰۰ دانشجو مشغول تحصیل هستند.
وی اضافه کرد: طی این مدت، بالغ بر ۳۳هزار دانشجو از مراکز دانشگاهی استان فارغ التحصیل شده اند.

دروس تئوری دانشگاه‌ها باید کاربردی تر شوند

علیرضا رادفر معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی هم با اشاره بر گام برداشتن دانشگاه ها در مسیر کاربردی تر شدن دروس تئوری گفت: نیاز داریم دانش آموخته ها مستقیما بتوانند وارد بازار کار شوند.
وی افزود: استان آذربایجان‌غربی نیاز به آموزش بازرگانی و تجارت و در این راستا برای ارتقای مهارتی کارمندان دستگاه های اجرایی و صنوف، آماده همکاری با این دانشگاه هستیم.

آموزش در دانشگاه‌ علمی‌کاربردی می‌تواند براساس نیاز استان‌ها صورت گیرد

محمدحسین امید رییس دانشگاه علمی‌ کاربردی کشور با اشاره به روند کاهش جمعیت دانشجو در کشور گفت: برخلاف روند کاهشی جمعیت دانشجویی کشور، میزان جذب دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی آذربایجان‌غربی افزایش یافته که نوید خوبی برای ادامه روند مهارتی کردن دروس است.
وی اضافه کرد: امسال از برنامه ریزی برای جذب ۵۵۰هزار دانشجو تنها ۱۳۰هزار دانشجو جذب دانشگاه شد و این نشان می دهد که اکنون دیگر گرفتن مدرک ملاک نیست بلکه کارآفرینی و مهارت برای جوانان در اولویت قرار گرفته است ضمن اینکه از ظرفیت پذیرش یک میلیون و ۸۰۰هزار دانشجو در کشور فقط ۶۰۰هزار دانشجو توسط تمام دانشگاه‌ها جذب شد.
امید گفت: این دانشگاه میتواند براساس نیازهای هر استان تغییر کند طوری که با توجه به توسعه بحث گردشگری در کشور و همچنین استان آذربایجان غربی، اگر برنامه مدونی در استان برای این حوضه باشد، دانشگاه علمی کاربردی توانمندی برگزاری دوره های مختلف آموزشی برای این بخش را داراست.
وی افزود: از ابتدای آغاز بکار این دانشگاه ۱۵۰۰ کد رشته تعریف شده بود که اکنون نیمی از آنها بدلیل نبود متقاضی و بازارکار دیگر از بین کدرشته های دانشگاه حذف شده است.
رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور خاطر نشان کرد: آمادگی داریم تمام آموزش‌های کوتاه مدت ادارات و ارگان های دولتی را برگزار کنیم.

کلنگ زنی ساختمان جدید واحد آذربایجان‌غربی


بعد از نشست، ساختمان جدید دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.
این ساختمان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۵۰ و با زیربنای یک هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه احداث و مهرماه سال آینده (۹۷) به بهره برداری خواهد رسید.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =