خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه اعتباری در لایحه سال ۹۷ برای مطالبات فرهنگیان وجود ندارد، تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش فقط کفاف هزینه‌های جاری را می‌دهد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر محمد بیرانوندی با اشاره به بودجه آموزش و پرورش در لایحه سال 97، گفت: همواره مشکل کمبود بودجه در این وزارتخانه وجود دارد و از سالی به سال بعد منتقل می‌شود؛ اگر چه در سال گذشته با تلاش کمیسیون آموزش مجلس به بودجه این وزارتخانه افزوده شد اما امسال وضعیت بودجه آموزش وپرورش بسیار ضعیف و شکننده است.

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال 97 توانایی انجام اقدامات مناسب را از متولیان امر می‌گیرد، تصریح کرد: این بودجه فقط می‌تواند حقوق و مزایای فرهنگیان را تامین کند و اعتبار سایر امور نزدیک به صفر بوده و بسیار نگران‌کننده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: کمیسیون آموزش مجلس و سازمان برنامه و بودجه باید اقدامات مناسب را در زمینه افزایش بودجه آموزش‌وپرورش انجام دهند در غیر این صورت این وزارتخانه مشکلات بسیاری خواهد داشت چرا که اعتبارات لازم برای نوسازی مدارس فرسوده، مطالبات فرهنگیان نظیر حق‌الزحمه امتحانات و.... وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش بودجه آموزش‌وپرورش در زمینه خرید خدمات آموزشی در مناطق کم‌برخوردار در سال97، اظهار کرد: در صورتی که این افزایش اعتبار به درستی هدایت شود اقدام مناسبی است چرا که در برخی مناطق دولت ناچار است از این خدمات استفاده کند.

بیرانوندی با بیان اینکه خرید خدمات آموزشی در استان لرستان بسیار محدود است، ادامه داد: مبنای کار در این استان بر خدمات دولتی است؛ خرید خدمت در صورتی که به درستی هدایت شود بسیار مفید خواهد بود در غیر این صورت مطالبه‌ای تحت عنوان استخدام این نیروها ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش باید اصلاح شود، بیان کرد: نمایندگان در کمیسیون تلفیق بودجه باید این موضوع را به درستی بررسی کرده و آن را اصلاح کنند چرا که در صورت عدم پرداخت مطالبات فرهنگیان ممکن است در آغاز سال تحصیلی و یا زمان امتحانات در کلاس‌ها حاضر نشوند و حوزه آموزش آسیب ‌ببیند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =