۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰

ایلنا به نقل از رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) نوشت:برای از بین بردن فقر باید زیر بنای اقتصاد درست شود. سرانه درآمد هر ایرانی افزایش پیدا کند، اقتصاد رشد کند و از رکود خارج شود، تولید افزایش پیدا کند و ضریب محرومیت از مناطق محروم کاهش پیدا کند.

پرویز فتاح گفت: انجام این دسته از ضرورت‌ها وظیفه کمیته امداد امام خمینی نیست و کمیته امداد فقط پرداخت بلاعوض انجام می‌دهد.

سید پرویز فتاح،  در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا روزی شاهد از بین رفتن فقر در کشور خواهیم بود؟ گفت: فقر در ایران از بین نمی‌رود. کمک‌هایی که از سوی مردم می‌شود مبلغ کلانی است اما با این مبالغ اصلا نمی‌توان فقر را ریشه کن کرد و کمیته امداد تنها حمایت مالی می‌کند.

پرویز فتاح ادامه داد: برای از بین بردن فقر باید زیر بنای اقتصاد درست شود. سرانه درآمد هر ایرانی افزایش پیدا کند، اقتصاد رشد کند و از رکود خارج شود، تولید افزایش پیدا کند و ضریب محرومیت مناطق محروم از  کاهش پیدا کند. انجام این دسته از ضرورت‌ها وظیفه کمیته امداد امام خمینی نیست و کمیته امداد فقط پرداخت بلاعوض انجام می‌دهد.

رییس کمیته امداد امام خمینی افزود: ما انتظار داریم که وقتی پرداختی را انجام می‌دهیم، فرد به دنبال درآمد از این کمک‌ها برود و اشتغالزایی کند تا بتواند خودش به درآمد دست پیدا کند.

پرویز فتاح با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: سال گذشته 100 هزار خانواده به خودکفایی رسیدند و امسال نیز این رقم و حتی بالاتر از این رقم تکرار خواهد شد. امیدوار هستیم تا کمک‌های مردم افزایش پیدا کند تا مبارزه با فقر و کمک به نیازمندان به صورت گسترده و بیشتر انجام شود.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    4 0
    تا زمانیکه سرمایه های ایران برای ملت ایران خرج نشه فقر همیشه هست .
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    2 0
    بنظرم قرار هم نيست فقر بطور كامل از بين برود ولي همه وظيفه داريم مقداري از آن بكاهيم
  • بی نام RO ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    4 0
    فقر در ایران از بین نمی رود اما دلیلش خرج کردن ثروت مردم ایران برای مردمی غیر از ایران است
  • بی نام IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    2 0
    جناب فتاح در دولت آقای احمدنژاد که جنابعالی وزیر ایشان بودید ، اقتصاد دانان همگی به اتفاق حرف الان شما را زدند و مخالف سیاسست های پولی ایشان بودند و کسی به حرف آنها گوش نداد تا امروز . که از زبان شما شنیده شد.
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    2 1
    به هرخانوارعضوکمیته امداد 20 قطعه مرغ زنده خانگی وماهیانه گندم مرغ ها رابدهند تاخودشان پرورش بدهندوزندگیشان رابچرخانند ودرصورتی که مرغ شان بیشترشد کمینه بخرندوبه بازاربفروشند هرگزبجزدرصورت بیماری محتاج نخواهندشد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    4 0
    با مسئولین همچون شما باید هم از بین نره.