ایلنا نوشت: سردار دهقان گفت: ما آموختیم در برابر مستکبران چیزی که مهم است، سازش و تسلیم در برابر دشمنان نیست بلکه باید ایستادگی داشته باشیم و اگر قرار است مسیر رشد و تعالی را دنبال کنیم و ادامه دهیم، فرهنگ دوران انقلاب و دفاع مقدس باید بر جوامع ما حاکم بماند.

سردار حسین دهقان در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به همزمانی هفته دفاع مقدس با ماه محرم گفت: آغاز هفته دفاع مقدس با محرم معنا و مفهوم زیادی دارد، ما انقلاب خود را با آرمان‌های امام حسین(ع) پیش بردیم و در نهایت به دنبال همان آرمان‌هایی رفتیم که امام حسین(ع) رفت.

اهم اظهارات وزیر پیشین دفاع به شرح زیر است:

*امروز دشمن علیه ما جنگ تبلیغی، اقتصادی و فرهنگی را به کار گرفته است چون دنبال براندازی و اضمحلال نظام است. لذا این نظام بر فزونی‌خواهی‌های استکبار نه گفته و کنار هر ملت مظلومی که از خود دفاع می‌کند، قرار دارد.

* جنگ یک امر نکوهیده است. پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری به دنبال جنگ است اما گرچه بر اساس آیات قرآنی جنگ کراهت دارد اما برای ملت ما تمام جنگ تحمیلی خیر مطلق بود.

* عربستان مانند امروز قدرت اینکه محوریتی در منطقه و جهان اسلام را در دست گیرد، نداشت و عربستان ظرفیت فرهنگی، ایدئولوژیک و راهبردی نهفته در دل یک نظام سیاسی قدرتمند را نداشت. بنابراین آمریکایی‌ها سراغ صدام رفتند تا او را برای براندازی نظام ما حمایت کنند.

* صدام به ما حمله کرد و حمله او به خیال خودش تمام‌کننده بود. فرض آنها بر این بود که در عرض یک هفته کار را تمام کنند اما ظرف یکماه به این جمع‌بندی رسیدند که نمی‌توانند جنگ را جمع کنند. آمریکا، شوری، انگلیس، فرانسه و همه دنیا به صدام کمک کردند و بعدها امریکایی‌ها مستقیم با ما وارد جنگ شدند سکوهای نفتی ما را هدف قرار گرفته و ایرباس ما را زدند.

*در سوسنگر تصور می‌کردند که مورد استقبال مردم عرب زبان قرار می‌گیرند اما بالاترین مقاومت از سوی مردم آنجا صورت گرفت. آنها می‌خواستند زیرساخت‌های کشور را چنان تخریب کنند که برگشت به زمان قبل از جنگ هزینه و زمان زیادی بخواهد.

*دفاع مقدس باعث شد از بزرگترین بحران‌هایی که می‌توانست منجر به فروپاشی نظام شود، عبور کنیم. دفاع ما دفاع مقدس و جنگ ما اسلام و آرمان‌های اسلامی را دنبال می‌کرد بر همین مبنا ملت ایران جنگ هشت ساله را تحمل کرد و آن را پیش برد.

* دولت به دنبال تضعیف سپاه نیست؛ چون سپاه قابل تضعیف نیست، سپاه استوانه‌ای برای دولت، ملت و نظام است. بحث توقعات است که توقعات افراد مختلف با هم فرق دارد.

*{ درباره همه پرسی در کردستان عراق}: هیچ کسی کردستان مستقل را به تنهایی نمی‌خواهد اگر کردها عاقل باشند خودشان دنبال استقلال نمی‌روند. بارزانی با این حرف‌ها دنبال امتیازگیری از دولت مرکزی است، چون می‌داند در بین خود کردها هم یک‌صدایی برای استقلال نیست.

*به قول رهبر انقلاب، روسیه مقتدر در کنار ایران مستقل می‌تواند اثرگذار باشد. به نظر نمی‌رسد روس‌ها در سوریه بدون ما بتوانند کاری انجام دهند.

فرمانده پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نداجا: ماموریت‎هایی در دریاها انجام می‌دهیم که کسی باورش نمی‌شود

همچنین ناخدا یکم شهرام منصوری‌مقدم در جمع کارکنان پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش گفت: در دفاع مقدس کارهای بسیار بزرگی انجام شد که باعث استقلال و عزت کشورمان شد و بسیاری از فعالیت‌ها و اقداماتی که در طول جنگ انجام شد از کارکنان وظیفه ما بود. کارکنان وظیفه یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که بیشترین فراوانی را در نیروهای نظامی ما دارند و در هر اقدامی که بخواهند انجام دهند تاثیرگذار هستند.

وی در ادامه ضمن بیان دلاورمردی‌های نیروی دریایی در دوران جنگ تحمیلی اظهار داشت: اولین نیرویی که در ۳۱ شهریور ۵۹ با رژیم اشغالگر بعث عراق برخورد نظامی داشت، نیروی دریایی ارتش بود. در حماسه مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر تکاوران ما اولین نیروهایی بودند که با دشمن بعثی درگیر شدند و در ۶۷ روز اول جنگ نیروی دریایی ارتش توانست به طور کامل نیروی دریایی عراق را منهدم کند به طوری که آنها تا آخر جنگ هیچ فعالیتی نداشتند.

فرمانده پایگاه پشتیبانی ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش افزود: نیروی دریایی ارتش در طول هشت سال اخیر توانست با پدیده شوم دزدان دریایی مبارزه کند و این یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است که رهبر معظم انقلاب در دیدارهایشان همیشه اعلام می‌کنند که نیروی دریایی، مایه آبرو و افتخار برای کشورمان است.

منصوری‌مقدم ادامه داد: در حال حاضر هم نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است. ما در مرزهای فراسرزمینی ماموریت انجام می‌دهیم و الان در دریاهایی ماموریت انجام می‌دهیم که تا قبل از سال ۸۸ حضور ما در آنها چه برای دوستان و چه برای دشمنان غیر قابل باور بود و دشمنان خارجی می‌گفتند نیروی دریایی نمی‌تواند سه هزار کیلومتر از کشور دور شود و دوستان داخلی هم می‌گفتند این توانایی را نداریم.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710420

برچسب‌ها