چهارمین نشست یکروزه هماهنگی ارگان های دریایی مرتبط تولید داده های پایه تراز آب دریای خزر با حضور نمایندگانی از سازمان نقشه برداری کشور ، مرکز علوم جوی و اقیانوسی ، بنادر شمالی کشور ، شرکت آب منطقه ای و ادارات هواشناسی استان های شمالی کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد برگزار شد.


به گزارش  خبرگزاری خبرانلاین از بهشهر ؛ در آغاز این همایش معاون طرح و توسعه بنادرودریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد ضمن خیر مقدم به حاضرین در همایش ، به معرفی توانمندی ها ، قابلیت ها و طرح های توسعه ای این بندر پرداخت و قایق ربات خودران هیدروگرافی بندرامیرآباد را یکی از طرح های دانش بنیان و ماحصل همکاری متقابل سازمان بنادر و دانشگاه عنوان کرد.

حسین عظیمی با اشاره به اینکه رژیم رسوب گذاری دریایی خزر از غرب به شرق و به سوی بندرامیرآباد می باشد بررسی تراز آبی در این دریا را یکی از مهمترین اهداف این جلسه بیان داشت.

مدیر مرکز مطالعات و تحقیقات دریای خزر نیز در این جلسه با بیان اینکه ایران دومین کشور با تراکم جمعیتی بالا در میان کشورهای حاشیه دریای خزر می باشد گفت بر این اساس ، ضرورت ثبت تراز آبی در این دریا و بررسی آن از لحاظ کاهش و افزایش را خیلی مهم ارزیابی کرد.

یوسفی کبریا با اشاره به کاهش تراز آبی دریای خزر از سال ۱۳۷۴ تاکنون ، از توقف پسرفت آب دریای خزر در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته خبر داد.

وی ضرورت شناخت نوسانات دریای خزر و بهره گیری از آن در راستای توسعه پایدار سواحل جنوبی و مدیریت یکپارچه دریای خزر در بعد ملی و منطقه ای به منظور بررسی آخرین وضعیت ایستگاه های ترازسنجی و توزیع یکنواخت آن ها و نیز ارتقاء سطح همکاری ارگان های دست اندرکار تولید داده های تراز آب دریای خزر و آخرین اقدام انجام گرفته در این بخش را از دیگراهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.

در پایان ، مصوبات نشست های قبلی توسط کارشناسان حاضر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر لزوم اجرایی شدن مفاد آن ها تأکید شد.

 

46

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =