ایرنا نوشت: معاون دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران از تلاش های بی وقفه و پاسخ سریع جمعیت هلال احمر ایران برای رسیدگی به زلزله زدگان کرمانشاه قدردانی کرد.

 مارک آخرمن افزود: به عنوان عضوی از نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر مراتب آمادگی خود برای کمک های تخصصی و حمایت از هلال احمر ایران بلافاصله پس از وقوع زلزله اعلام کردیم.

وی خاطر نشان کرد، در همین ارتباط نیز کمیته بین المللی صلیب سرخ محموله 340 تنی شامل اقلام امدادی ضروری را طی روزهای پنجشنبه و جمعه به ارزش حدود نیم میلیون دلار از طریق جمعیت هلال احمر ایران به زلزله زدگان کرمانشاه ارسال شد تا در اسرع وقت و از طریق نیروهای مستقر در مناطق آسیب دیده میان زلزله زدگان توزیع شود.
این محموله شامل 19 هزار زیرانداز ضد آب ، 10 هزار بسته لوازم بهداشتی، 7500 مخزن 20 لیتری آب، و 7500 بسته لوازم پخت و پز است.
این اقلام امدادی جهت اسکان موقت آسیب دیدگان تعبیه شده اند و توسط سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران و با توجه به ارزیابی هایی که از مناطق آسیب دیده داشته است به مردم متاثر از این حادثه تلخ اهدا خواهد شد.
این مقام کمیته بین المللی صلیب سرخ ضمن تشکر از همکاری گمرک جمهوری اسلامی ایران در ترخیص سریع اقلام امدادی، ابراز امیدواری کرد که این محموله گامی هر چند کوچک در مسیر
بهبود شرایط زلزله زدگان در این فصل سرد باشد.
کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر ایران همکاری نزدیک و چشمگیری در طی سال های گذشته داشته اند و در بحران ها و فجایع بشردوستانه مختلف همواری به یاری یکدیگر شتافته اند.
زلزله 7،3 ریشتری یکشنبه 21 آبان ماه کرمانشاه را لرزاند که براثر این زمین لرزه تاکنون 444 نفر فوت کرده و بیش از 12 هزار نیز مصدوم شدند.

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۳
    0 0
    زحمت كشيده چقد مبلغ بزرگي اه ترنسفر اش ممكن نيست