رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان این که بودجه های سالانه کشور به طور متوسط دارای 35درصد کسری بودجه است و در این شرایط، تولیدکنندگان کشور نسیه خدمت می کنند، گفت: عدم شفافیت اقتصادی این است که من کسری بودجه داشته باشم اما آن را ننویسم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین از قم، علیرضا محجوب، امروز در همایش سالانه دبیران اجرایی خانه کارگر سراسر کشور که به میزبانی شهر قم و در تالار اجتماعات تأمین اجتماعی این استان برگزار شد، اظهار داشت: با وجود بحران صندوق های بیمه ای، در بودجه سال 97 دولت، هیچ چیز قابل ملاحظه ای در این خصوص دیده نشد.
وی در ادامه سخنان خود با بیان این که کشور ایران از وضعیت رکود اقتصادی رنج می برد، گفت: اصولا یک تعبیر ناقص از رکود وجود دارد؛ با این توضیح که نرخ بالای رشد اقتصادی در همه کشورها نشان از رونق اقتصادی است اما در اقتصاد ایران و برخی از کشورها که که نرخ رشد متکی به برخی چیزهای مشخص مثل نفت است، می توان شاخص رشد اعلام شده را نشان از رونق اقتصادی دانست؛ امروز گرچه نرخ رشد اقتصادی ایران بالاست، اما بسیاری از کارخانه های کشور تعطیل و نیمه تعطیل هستند و این نشانه عدم رونق اقتصادی و نشانه رکود اقتصادی است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان این که اقتصاد رو به رشد، اقتصاد رو به بیرون است، گفت: امروز اگر دست به واردات بزنیم، صدای خیلی ها در می آید اما اگر هزاران فقیر با مشکل مواجه شوند، ممکن است صدایی بلند نشود.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مطالب مختلفی که در خصوص اصل 44 قانون اساسی در کشور مطرح می شود، گفت: دائم می گویند اصل 44 و خصوصی سازی، در حالی که اصل 44 بیش از هر چیزی بر دولتی سازی صراحت دارد؛ یعنی مشخص کرده چه دستگاه هایی باید دولتی باشند و همین طور چه دستگاه هایی، تعاونی و یا این که خصوصی باشند.
محجوب اضافه کرد: از دوره شروع خصوصی سازی در اقتصاد ایران، مشکلات بسیار متعددی گریبانگیر کشور شده که مهمترین آن عدم شفافیت اقتصادی است؛ همین اقتصادی که امروز پیوندهای وسیعی با صاحبان ثروت پیدا کرده، و برخی هم که در قدرت هستند از آن ذینفع شده اند، باعث شده تا امروز در مجلس صدای فقرا شنیده نشود.
وی با اشاره به طرح جدید دولت برای حذف 20 تا 30 میلیون یارانه بگیر کشور، گفت: همگان می دانند که ما و دوستان مان با اجرای غلط طرح هدفمندی یارانه ها که بجای هدفمند کردن، فقط پخش یارانه بود، مخالف بودیم، اما امروز هم با این طرح که بسیاری از مردم را از این چرخه حذف کنند، مخالف هستیم و دلیل هم داریم که این کار اشتباه هست، چون از ابتدا با صدقه دادن به مردم مخالف بودیم و معتقدیم این نحوه برخورد با طرح یارانه ها، سیستم صدقه ای را گسترش می دهد؛ بی حیاترین بخش اقتصادی، دوست دارد این طور پول توزیع شود.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، در ادامه سخنان خود با بیان این که بودجه سال 97 بر اساس تفکر اقتصاد تجاری بسته شده است، گفت: پوپولیست ها طرفدار اقتصاد تجاری هستند و اصولا پوپولیست ها همچون رئیس جمهور سابق، آدمک این نوع تفکر هستند.
وی در ادامه انتقاد از بودجه ارائه شده از سوی دولت به مجلس برای سال 97 گفت: بودجه نباید کسری داشته باشد در حالی که اکنون این گونه نیست؛ امروزه باید گفت که بودجه های سالانه کشور به طور متوسط دارای 35درصد کسری بودجه است و در این شرایط، تولیدکنندگان کشور نسیه خدمت می کنند؛ باید گفت که عدم شفافیت اقتصادی این است که من کسری بودجه داشته باشم اما آن را ننویسم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =