ایسنا نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ارتش همانگونه که در ناآرامی‌های غرب کشور، دفاع مقدس و پس از جنگ تحمیلی و آبادانی کشور مشارکتی فعال داشته است، امروز نیز در صحنه‌ها حضور دارد تا هیچ دشمنی جسارت طمع به کشورمان نداشته باشد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در آیین تجلیل از خانواده‌های شهدا، ایثارگران و حماسه آفرینان ناوشکن‌های سهند و سبلان و ناو موشک‌انداز جوشن که در ستاد این نیرو برگزار شد طی سخنانی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی در مقابل زورگویی‌های شرق و غرب قد علم کرد و شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را سر داد.

وی گفت: شرق و غرب که نمی‌توانستند انقلاب اسلامی و صدور آن را ببینند، بر آن شدند تا انقلاب اسلامی را زمین‌گیر کنند و شکست دهند. در همین راستا بازوی دفاعی و سپر انقلاب اسلامی که ارتش بود را با نفوذ عناصر خود فروخته و با شعار انحلال، تلاش بر نابودی آن گذاشتند، اما امام خمینی(ره) با درایت و هوشیاری، ارتش را ارتش اسلام و انقلاب نامیدند و مانع از این اقدام دشمنان شدند. این اقدام باعث شد که آینده انقلاب نیز تامین بشود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه سخنان خود عنوان کرد: ارتش همانگونه که در نا آرامی‌های غرب کشور، دفاع مقدس و پس از جنگ تحمیلی و آبادانی کشور مشارکتی فعال داشته است، امروز نیز در صحنه‌ها حضور دارد تا هیچ دشمنی جسارت طمع به کشورمان نداشته باشد.

وی با اشاره به حماسه ۲۹ فروردین سال ۶۸، گفت: استکبار به دنبال تسلط بر خلیج فارس و آسیب‌زدن به سکوهای نفتی و کشتیرانی ایران بود؛ به همین دلیل دریادلان نیروی دریایی ارتش در نبردی نابرابر در برابر ناوهای آمریکایی‌ ایستادند و ضربه محکمی به آنان وارد کردند و انقلابی بودن خود را نشان دادند.

سیاری ادامه داد: این عزیزان در ماه مبارک رمضان و با زبان روزه در آب‌های گرم خلیج فارس به نبرد پرداختند و اگر امروز می‌گوییم که راه ما راه امام حسین(ع) است و شعار نیروی دریایی نیز می‌باشد به این دلیل است که در آن زمان این موضوع را نشان دادیم. کسانی که در این ناوها شهید شدند، زمانی که با هشدار نیروهای آمریکایی مواجه شدند، کشتی را ترک نکردند و با اینکه می‌دانستند شهید می‌شوند، ایستادند و از عزت و شرف ایران اسلامی دفاع کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان تاکید کرد: بزرگترین توفیق امروز نیروی دریایی ارتش این است که ادامه دهنده راه شهیدان هستیم و به همت جوانان، نیروی دریایی در آب‌های آزاد جهان حضور دارد و با قدرت در برابر تهدیدات ایستاده است. هفته گذشته سه ناو گروه جداگانه در پاکستان، قزاقستان و عمان قدرت نیروی دریایی را نشان دادند و پیام صلح و دوستی ایران را به این کشورها ابلاغ کردند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656423

برچسب‌ها