خنیاگر ایتالیایی با این سلاح خطرناک به تهران می آید

تیم ملی چین با ارائه نمایشی منطقی و قابل قبول از سد کره جنوبی گذشت.

عرفان حاج‌بابایی؛ روز گذشته بدون شک یکی از نتایج شگفت انگیز بازی های دور برگشت مقدماتی جام جهانی پیروزی چین مقابل کره جنوبی بود. چین که مارچلو لیپی بزرگ را روی نیمکت خود می دید، برخلاف انتظارات کاملا متحول شده بود و توانست در طول 90 دقیقه بازی، پا به پای کره جنوبی بجنگد و در نهایت با 3 امتیاز زمین را ترک کند. چین بر خلاف بازی های دور رفت به هیچ عنوان ترسو نبود بلکه از همان ابتدا با با رویکردی تهاجمی کره را غافلگیر کرد.

به نظر می آمد مارچلو لیپی به خوبی توانسته بود مکتب فوتبال ایتالیا که همان جنگندگی و شجاعت است را به چینی ها بیاموزد. چند نکته در بازی تیم چین کاملا مشهود بود. در درجه اول جمع شدن پر تعداد در نیمه زمینه خودی که عملا فضا را از بازیکنان تکنیکی تیم کره سلب می کرد. تیم لیپی علاقه ای به حفظ توپ نداشت.آن ها در کل مسابقه فقط 36 درصد مالک توپ بودند و فقط 177 پاس سالم در مقابل 389 پاس سالم شاگردان اولی اشتلیکه دادند. اما با بستن فضاها اجازه خودنمایی به مهاجمان کره را ندادند. نکته دیگر بازی چین استفاده عالی از ضد حملات بود.

مردان سرزمین اژدها به سرعت و با 3 الی 4 نفر به سمت دروازه کره جنوبی یورش می بردند و همین عملکرد خوب در ضد حملات کاری کرد که چین بتواند 12 شوت به سمت دروازه کره بزند. آماری بسیار خوب برای تیم پنجم جدول گروه مقابل تیم دوم.

دیگر نقطه قوت چینی ها، توپ های بلند بود. آن ها توانستند روی یکی از 6 کرنری که ارسال کردند به گل برسند. در فاز دفاعی هم آن ها کاملا به توپ های بلند مسلط بودند و با وجود حضور مهاجمان سرزن در ترکیب کره و ارسال های بلند این تیم، مدافعان چین توانستند اکثر ضربات سر اول را بزنند.


ستاره های چین:

  بدون شک برترین بازیکن چین در بازی دیروز، مهاجم نوک این تیم یو دابائو بود. مهاجمی که توانست با ضربه سر دروازه کره را باز کند. دابائو روی اکثر ضد حملات چین هم تاثیرگذار بود و روز خوبی را در ترکیب تیم لیپی گذراند.

اما اگر درخشش های زنگ چنگ درون دروازه تیم چین نبود، آن ها به سه امتیاز این دیدار نمی رسیدند. آن جایی که خط دفاعی چند لایه چین شکافته می شد، این چنگ بود که با سوپرواکنش هایش اجازه باز شدن دروازه را نمی داد. او با 4 مهار، نقش تعیین کننده ای در برد ارزشمند چین داشت. دیگر ستاره بازی دیروز در ترکیب چین، فنگ ژیائوتینگ بود. او که در پست هافبک میانی بازی می کرد، یک بازیکن کاملا تخریب گر و جنگنده بود.

فنگ در بازی دیروز 13 درگیری موفق و 8 دفع توپ داشت و توانست نقش مهمی در خنثی سازی طراحی حملات کره ای ها ایفا کند. 

 

 

 

 

254 41

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروز A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    1 8
    چین ایران را می بره اگه مثل کره بازی کنه من به مربیان ایتالیایی اعتقاد دارم.