تنها آموزش های فنی و حرفه ای توانسته نمره خوبی در آموزش های کشور بدست آورد

شاعری نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست با مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران عنوان کرد:تنها اموزش های فنی و حرفه ای توانسته نمره خوبی در آموزش های کشور بدست آورد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ازساری  نشستی با حضور دکتر شاعری نماینده مردم گلوگاه بهشهر ونکا در مجلس شورای اسلامی و مسئولین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در این اداره کل برگزار شد.
دراین نشست دکتر شاعری نماینده مردم گلوگاه بهشهر ونکا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها آموزش های فنی و حرفه ای در کشور توانسته با اهداف آموزش حرکت کند افزود: کشوری که دغدغه اصلی ان اشتغال است نباید به آموزش های نظری و توسعه‌ دانشگاه های بصورت صرف آموزش تئوری بپردازد بلکه این آموزش های علمی و کاربردی است که مشکل گشای آن خواهد بود.
شاعری در ادامه افزود: شرق مازندران از نرخ بیکاری بیشتری برخوردار است بهمین علت باید در اجرای طرح های اشتغال آفرین همت بیشتری کرد و نقش فنی و حرفه ای پر رنگ تر خواهد بود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه از تخصیص 12 هزار ملیارد تومانی برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت برای بنگاه های کوچک و بزرگ اشتغال آفرینی روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفری کشور خبر داد و تصریح کرد: این حرکت اگر در مسیر واقعی خود که همان آموزش های فنی و حرفه ای باشد بیشک منشاء شکوفایی اقتصاد روستاییان و جویندگان کار خواهد شد.
وی در ادامه مازندران را از استان های با ظرفیت شغلی فروان دانست و افزود: در این مسیر از هیچ کمکی در توسعه آن بهمت نمایندگان دیگر کوتاهی نخواهیم کرد.
قبل از سخنان دکتر شاعری ، دکتر گرزین مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آموزش مازندران 75 هزار کاراموز جویای کار را در سال برعهده می گیریم تصریح کرد: رها کردن کاراموز مهارت دیده که نبازمند تسهیلات ارزان قیمت هستند تا وارد چرخه اشتغال شوند به این چرخه و تولید و اقتصاد کشور ضربه خواهد زد.
عضو کارگروه اشتغال و کارافرینی مازندران همچنین از ظرفیت نیروی انسانی مجرب و بستر کارگاهی خوب برای رونق بخشی اشتغال گفت و اضاقه کرد» همواره دنبال رشته های باز محور بودیم بطوری که سیاست عرضه محور را بسیار کم رنگ و به تقاضا محور رسیده ایم که این به معنی بروز رسانی رشته های اموزشی مراکز فنی و حرفه ای است و نیاز بروز رسانی کارگاه های آن را می طلبد
دکتر گرزین درپیایان از 1000 اموزشگاه ازاد و 200 کارگاه اموزشی دولتی برای تحقق اهداف عالی کارافرینی و حرکت بسمت شعار و دغدغه مقام معظم رهبری همانا اقتصاد مقاومتی خبر داد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =