وجود بقاع متبرکه در 300 روستا از استان می‌تواند نقطه هدف جذب گردشگر باشد/ احصای 26 روستا

معاونت بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه استان صبح امروز در همایش تخصصی وقف و رسانه گفت: در بحث عملکرد عمرانی این سازمان در بقاع متبرکه از 88 پروژه عمزانی 28 مود اجرا شده که شامل 42 زیر فضا در مساحت ده هزار و سی و شش متر مربع است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس رضایی پور ادامه داد: در سالجاری در تمامی امام زادگان استان عملیات عمرانی انجام شده است.

وی تاکید کرد: تعمیر و مرمت امامزاده سید سوفی ازنا نیز امسال انجام شد و بحث احداث زائر سرای زید بن علی در درود و بروجرد نیز در دست اقدام است.

مهندس رضایی پور در ادامه به تعمیر و تجهیز 104 مورد از موقوفات و رقبات استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا طی سالجاری بیست پژوره عمرانی دیگر نیز تعریف شده که بحمدلله تا کنون بالای بیست درصد پیشرفت داشته اند.

در این جلسه احصای 21 فرصت سرمایه گذاری در استان، تصویب هفت پژوژه سرمایه گذاری در استان و احداث سه قطعه مسکونی در شهرستان از دیگر اقدامات شاخص اداره اوقاف لرستان در راستای توسعه گردشگری و افزایش درآمدزایی در استان بیان شد.

معاونت بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه استان در ادامه این همایش خبر داد: دو هزار و 581 موقوفه متصرفی و هزار و 800 موقوفه انتفاعی شامل مساجد،غسالخانه،قبرستان و.. در استان وجود دارد.

مهندس رضایی پور افزود: در مجموع 30 درصد موقوفات استان موقوفات منفعتی هستند که شامل چهار هزار و هفتاد رقبه می باشد و انتظار داریم با اطلاع رسانی اصحاب رسانه و ترویج فرهنگ وقف،توسعه عمرانی موقوفات در راستای جذب گردشگر و اشتغالزایی در استان عملیاتی شود.

معاونت بهره وری اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به وجود بقاع متبرکه در 300 روستای مستعد جذب گردشگر در استان گفت: از این تعداد اماکن متبرکه 26 روستا با قابلیت پتانسیل جذب گردشگر در استان احصا شده که توام با آن توسعه حرم 26 امامزاده از استان نیز نقطه هدف جذب گردشگر و اشتغالزایی در استان خواهد بود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =