خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه، بودجه صداوسیما باید هفت دهم درصد از بودجه عمومی دولت باشد، در نظر گرفتن اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومانی برای آن را بی‌توجهی دولت به حکم برنامه دانست.

احسان قاضی‌زاده هاشمی با انتقاد از بودجه صداوسیما در لایحه بودجه سال 97، گفت: طبق برنامه ششم توسعه بودجه صداوسیما باید از سه و نیم دهم درصد به میزان هفت دهم درصد (7/0%) از بودجه عمومی دولت افزایش یابد؛ این درحالی است که در بودجه سال 97 به این قانون عمل نشده است.

نماینده مردم سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در لایحه بودجه سال 97، بودجه صدا وسیما 1500 میلیارد تومان برآورد شده است و افزایش به میزان هفت دهم درصد از بودجه عمومی در آن رعایت نشده است ؛ این اتفاق خلاف برنامه ششم توسعه است و اگر دولت به آن اصرار ورزد برای تصویب در مجلس باید دوسوم نمایندگان به آن رای دهند تا تصویب شود چرا که این بخش از لایحه دولت خلاف قانون است؛ درغیر این صورت این رقم باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 97 بودجه بسیاری از حوزه‌های فرهنگی 13 تا 18 درصد رشد کردند اما برای سازمان صداوسیما همین افزایش نیز اتفاق نیفتاده است، ادامه داد: برای صداوسیما حکم ویژه برنامه ششم وجود دارد و این امر، تکلیفی والزام‌آور است اما دولت با عدد پیشنهادی در لایحه بودجه 97 خلاف برنامه و قانون عمل کرده است؛ در این صورت این سازمان با کسری بودجه مواجه شده و ناچار است با ساخت برنامه‌هایی که بار فرهنگی ندارند کمبود مالی خود را تامین کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه نباید ردیف‌های متفرقه درخصوص صداوسیما و درآمدهای این سازمان را جزء بودجه آن حساب کرد، گفت: عبارت هفت دهم درصد (7/0%) از بودجه عمومی دولت در ردیف خاص صدا وسیما آورده شده و ردیف‌های متفرقه و درآمدهای این سازمان از این ردیف خاص جداست؛ مسولان نباید از قانون تفسیر دیگری کنند.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع A1 ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    6 0
    بودجه همه جای دنیا تلوزیون درآمدزا است اینجا حق همه رو که میخوره حق پخش نه به سینما میده نه به موسیقی نه به فوتبال و دیگر ورزشها بودجه هم که در حد بودجه یک کشور دریافت میکنه تبلیغات هم که الی ماشاا... دارد پس مرگ میخواد دیگه بین مردم هم که جز پیرمردها تماشاچی ندارد باورکنید اگر درش رو تخته کنند خدا همه بانیان این امر شریف رو بدون گذر از پل سراط بصورت هوایی میبره بهشت. نمایندگان خداجو جهت سفر به بهشت مصوبه انحلال صدا و سیما رو تصویب کنید
  • بی نام A1 ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    3 0
    همین هم خیلی زیاده ... صداوسیما مگه خودش کم درآمد داره... خدا تومن از محل تبلیغات درآمد کسب میکنه...
  • امین IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۱
    3 0
    آقای نماینده محترم که برای بودجه صدا و سیما اینهمه صدات دراومده..آیا وقتی صدا و سیما به وظیفه اش که در خدمت ملت بودن است عمل میکند هم صدایت درمی آید؟