ایسنا نوشت: دولت رژیم صهیونیستی روز یکشنبه نشست هفتگی خود را مقابل دیوار ندبه در بخش قدیمی قدس برگزار کرد.

به گزارش شبکه هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی، دولت صهیونیستی نشست هفتگی خود را در محوطه‌های دیوار ندبه (براق) برگزار کرد تا بدین گونه در مراسم‌های پنجاهمین سالروز اشغال قدس نیز که یهودیان آن را به نام روز "وحدت قدس" می‌شناسند، شرکت کند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل و اعضای دولتش جلسه ویژه دولت را در محوطه دیوار براق در قدس اشغالی برگزار کردند.

در این جلسه نتانیاهو گفت:‌ دولت سلسله تصمیماتی را که جایگاه قدس را تقویت می‌کند اتخاذ می‌کند.

وی تصریح کرد: ما بودجه اختصاص داده شده به طرح پنجگانه برای توسعه قدس را افزایش خواهیم داد، طرح گردشگری برای راه اندازی ترن هوایی که از اطراف محوطه قطار قدیمی به سمت باب المغاربه امتداد دارد به منظور پیوند ایستگاه متروی قدس به دیوار ندبه را اجرا می‌کنیم و محوطه شهرک قدیمی قدس را در سطوح مختلف از لحاظ خدمت‌رسانی پزشکی، آموزشی و غیره توسعه خواهیم داد.

وی در ابتدای این جلسه گفته بود، دولت به مناسبت سالروز آزادی قدس و احیای وحدت آن در این جا تشکیل جلسه داده است و صحن دیوار براق قلب تپنده قدس است.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس اعلام کرد، نشست دولت اسرائیل زیر دیوار براق و تصویب طرح‌های بزرگ یهودی سازی قدس اتفاقی خطرناک و در جهت تحریک احساسات مسلمانان و نتیجه سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به منطقه و چراغ سبز او برای تداوم جنایت‌های اسرائیلی است.

القانوع از دولت‌های عربی و اسلامی خواست به مسؤولیت خود در این زمینه عمل کنند. وی در عین حال هر گونه بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به مذاکرات را جنایتی بزرگ خواند.

روزنامه عبری زبان معاریو اشاره کرد که دولت طرحی را به ارزش 50 میلیون شِکِل (واحد پول اسرائیل) به منظور توسعه بخش قدیمی قدس و ساخت پله‌ها و راهروهایی در زیر زمین به منظور دسترسی به بخش قدیمی قدس و دیوار ندبه به اجرا می‌گذارد.

این طرح همچنین شامل توسعه زیرساخت‌های بخش قدیمی قدس به منظور تشویق یهودیان و گردشگران خارجی برای بازدید از دیوار ندبه (براق) است.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی برای اجرای این طرح باید حفاری‌های گسترده‌ای را در زمین و محوطه‌های براق انجام دهد که این مساله آثار و اماکن اسلامی و عربی را به خطر می‌اندازد و هدف از آن تبدیل محوطه‌های دیوار ندبه به محلی برای یهودیان به منظور سلطه کامل بر این منطقه است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =