ایسنا نوشت: یک پایگاه خبری آمریکایی گزارش داد: سناتورهای دموکرات به دنبال راهی برای جلوگیری از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران درمجلس سنا هستند.

به گزارش پایگاه خبری آکسیوس، یکی از سناتورهای دموکرات ایمیلی فرستاده است که متن آن نشان می‌دهد دموکرات‌ها به دنبال آن هستند تا از طریق ارتباط دادن تحریم‌های ایران و روسیه مانع از وضع تحریم جدید علیه تهران شوند، چراکه نگران آینده توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 هستند.

سناتورهای دموکرات می‌خواهند از این اهرم فشار استفاده کنند که در صورت اعمال تحریم جدید علیه ایران، روسیه نیز با تحریم‌های جدید مواجه شود. این، بدان معناست که دموکرات‌ها می‌خواهند از روابط تهران و مسکو و موضع ضعیف رئیس‌جمهور ترامپ در قبال روسیه استفاده و تاکید کنند که هیچ تحریم جدید علیه ایران وضع نخواهد شد مگر اینکه به تحریم‌های روسیه نیز افزوده شود.

این پایگاه خبری آمریکایی در ادامه گزارش داد: دموکرات‌هایی که از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند، از جمله جان کری(وزیر امور خارجه پیشین آمریکا) نسبت به طرح جدید ضدایرانی که هفته گذشته در کمیته روابط خارجی به تصویب رسید احساس نگرانی می‌کنند. این طرح تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به بهانه آزمایش‌های موشکی بالستیک این کشور وضع می‌کند. این تحریم‌ها ممکن است ارتباطی با توافق هسته‌ای نداشته باشد اما برخی دموکرات‌ها معتقدند که اعمال تحریم‌های جدید می‌تواند توافق هسته‌ای را نابود کند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    4 3
    خودشان می دانند. می خوان دستاورد 8 سال کشورشان را بریزند در سطل آشغال یا نه؟ وضعیت ایران نسبت به قبل پایدار شده و انشاالله پیش خواهد رفت.