پیشنهاد حذف سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده عادلانه نیست

شهردار کلانشهر کرج از پیشنهاد حذف سهم شهرداریها از مالیات بر ارزش افزوده که در لایحه برنامه ششم توسعه آمده است، انتقاد کرد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج علی تر کاشوند با اعلام این مطلب اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده بهایی است که مصرف کنندگان کالاها و خدمات به دولت جهت تامین سرانه های خدماتی می پردازند و به راستی چه محلی بهتر از شهرداری ها برای هزینه کرد این منبع درآمدی می توان یافت؟

وی افزود: شهرداری ها عهده دار بیش از 300 خدمت متنوع هستند و مردم از لحظه مردم تا پس از مرگ با این نهاد سر و کار دارند و آثار خدمات شهرداری ها در گوشه گوشه شهرهای کشور نمایان است و مشخص نیست پیشنهاد حذف سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده با چه هدفی مطرح شده است و از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به جهت مخالفت با آن تقدیر و تشکر می نمایم.

این مسئول شهری اضافه کرد: اکنون سه دهه از وعده وزارت کشور برای ارسال لایحه درآمدهای پایدار شهرداریها به مجلس شورای اسلامی می گذرد اما هنوز این مهم اجرایی و عملیاتی نشده است و به ویژه در شرایط کنونی که صنعت ساختمان سازی دچار رکود شده، نیازمند دریافت حمایت های بیشتر از سوی دولت می باشیم.

ترکاشوند بیان داشت: متاسفانه فلسفه دریافت مالیات در کشور به منبعی برای پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت تبدیل شده حال آنکه این درآمد باید در جهت تقویت زیرساخت های درمانی، فرهنگی، ورزشی، عمرانی و خدماتی هزینه شود و مردم نیز در این خصوص گلایه و مطالبه دارند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با حمایت های دولت و تعریف منابع پایدار درآمدی برای شهرداری های کلانشهرهای کشور، بتوان از فضای تراکم فروشی و گرایش به سمت درآمدهای کاذب فاصله گرفت و شهر را با استانداردها و معیارهای اصیل ایرانی و اسلامی به سمت شکوفایی سوق داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =