سازمان مدیریت و برنامه ریزی، موتور محرک دستگاه‌های اجرایی کشور است

استاندار زنجان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی را موتور محرک دستگاه‌های اجرایی کشور دانست و گفت: حرکت دستگاه‌‌های اجرایی بدون برخورداری از برنامه دقیق و نگاه توسعه سیستمی، به منزله سمی برای کشور محسوب می شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسداله درویش امیری در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که با حضور معاون توسعه منابع انسانی و امور استان های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد، افزود: پایه و اساس نظام برنامه ریزی و توسعه کشور و ساماندهی منابع مالی و هزینه ای کشور در گرو درایت، تدبیر، پشتکار و مدیریت سازمان برنامه ریزی کشور است.

وی انحلال و ادغام سازمان برنامه ریزی و بودجه در دولت گذشته را موجب اختلال در مسیر برنامه ریزی و محور توسعه کشور عنوان کرد و یادآور شد: هنوز هم سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با ادغامی که در گذشته انجام شده بود، جان زخم خورده ای دارد که نیازمند بهبود و ترمیم جدی است.

استاندار زنجان تصریح کرد: با نگاه توسعه ای و برنامه محور دولت یازدهم، مجدداً سازمان مدیریت و برنامه ریزی احیا شده و تا وقتی که این سازمان به صورت کامل در محور توسعه قرار گیرد، نیازمند زمان کافی و مشارکت سایر دستگاه‌هاست.

مقام عالی اجرایی استان با اشاره به انتظارات همه مدیران برنامه و توسعه محور کشور از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، خاطر نشان کرد: انتظار می رود خلاء ایجاد شده در گذشته با سرعت، جبران و بازسازی شود و این سازمان به جایگاه اصلی خود در نظام برنامه ریزی کشور بازگردد تا دوباره شاهد حضور موثر آن در برنامه های توسعه کشور باشیم.

درویش امیری ارائه برنامه های مدون برای تمامی دستگاه‌های اجرایی و کنترل اجرای برنامه های مصوب و ابلاغی را از دیگر انتظارات مدیریت عالی استان از سازمان برنامه و بودجه استان برشمرد و گفت: سازمان برنامه و بودجه باید نظارت و کنترل دقیقی بر اجرای صحیح و کامل آنچه در راستای حرکت شتابان کشور و استان به سمت توسعه مصوب شده است، داشته باشد.

وی نظم دهی به روند توزیع اعتبارات را از دیگر وظایف سازمان برنامه و بودجه در استان ها برشمرد و افزود: باید توزیع اعتبارات در کشور و استان ها بر مبنای نظام برنامه ریزی و توسعه انجام شود تا استانی که فشار بیشتری به سازمان مدیریت وارد می کند، از سهم بیشتری در میزان اعتبارات برخوردار نباشد.

نماینده عالی دولت در استان، ارائه آمار و اطلاعات صحیح و به‌هنگام را از تکالیف مهم و انتظارات مدیریت استان از سازمان برنامه و بودجه دانست و گفت: این سازمان باید به عنوان مرکز ثقل تنظیم اطلاعات و آمار در زمان مناسب، به ارائه اطلاعات مبتنی بر واقعیت بپردازد تا هرچه در جامعه ارائه می شود، از مجرای آمار ارائه شده از سوی سازمان برنامه و بودجه، به صورت صحیح و دقیق باشد.

استاندار زنجان به تصمیمات اتخاذ شده در حوزه برق و انرژی برای استان زنجان در سطح ملی اشاره کرد و گفت: باید برش استانی تصمیمات و برنامه های ملی، دریافت شده و از سوی دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، پیگیری شود تا شاهد پیشرفت در اجرای پروژه ها باشیم.

وی از تدوین و اجرای طرح آمایش سرزمین در سال آینده خبر داد و گفت: تدوین این برنامه، از مطالبات اصلی در کشور بود که در دولت آینده به نتیجه خواهد رسید.

وی رئیس سابق این مجموعه را یکی از مدیران برجسته و با تجربه سیستم برنامه ریزی استان خواند و با ابراز خرسندی از بهره گیری مجدد ایشان در سازمان برنامه و بودجه استان در سمت قائم مقام، برای مدیریت جدید آرزوی موفقیت کرد.

در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های حمید نباتچیان که بیش از 7 ماه سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان زنجان بود، شهرام طهماسبی به عنوان ریاست این سازمان معرفی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 641250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =