مارکو فان باستن:می توانستیم دوران بارسای مسی را کم ارزش کنیم

ورزش سه نوشت:اسطوره هلندی میلان معتقد است که اگر بازنشسته نمی شد، می توانست با میلان چنان تاثیری بر فوتبال دنیا بگذارد که مسی با بارسلونا هم نمی توانست آن را تحت الشعاع قرار دهد.

فان باستن به همراه گولیت و رایکارد، زیر نظر آریگو ساکی، میلان را به قدرت برتر اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 فوتبال ایتالیا و اروپا بدل کرده بود. گل های اسطوره هلندی هنوز از یاد و خاطره علاقمندان به فوتبال پاک نشده است.

میلان در آن مقطع موفق به کسب سه عنوان قهرمانی اروپا در 5 سال شد. بسیاری دوران باشکوه بارسلونا با مسی بین سال های 2008 تا 2011 (که البته هنوز هم تا حدی ادامه دارد) را با دوران میلان فان باستن قیاس می کنند.

فان باستن که این روزها در فیفا پست مهمی دارد، به گاتزتا دلو اسپورت گفت:« در میلان صمیمیت خاصی بین بازیکنان بود. چه در خارج و چه در داخل زمین، از حضور کنار هم لذت می بردیم.

همیشه به خاطر بازنشستگی زودهنگامم به دلیل مصدومیت افسوس می خوردم. ما ابرقدرت فوتبال دنیا بودیم و اگر بازنشسته نمی شدم، می توانستیم سلطه خودمان را طولانی تر کنیم. متاسفانه دوران اوج میلان تنها سه تا 4 سال به طول انجامید. می توانستیم کاری کنیم که دوران بارسلونای مسی کمتر به چشم بیاید.»

بهترین بازیکنان فعلی دنیا:« نمی توان به صراحت گفت چه کسی بهترین است. مردم از تماشای بازی مسی، رونالدو و زلاتان خوش شان می آید و به خاطرش پول می دهند. زلاتان وارث من بوده؛ اما الان از بازی بلوتی(مهاجم تورینو) خوشم می آید. او می تواند ویری جدید فوتبال ایتالیا باشد.»

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =