۰ نفر
۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶

رمضانعلی حیدری خلیلی قائم مقام رییس سازمان سینمایی در امور اجرایی با اشاره به سیاست چابک‌سازی سازمان سینمایی، وظایف موسسات زیر مجموعه این سازمان را تشریح کرد.

حيدري خليلي قائم مقام اجرايي سازمان سينمايي در گفت و گو با سايت سازمان سينمايي، ضمن ابراز تعجب از برخي اظهارات درباره تغييرات ساختاري در موسسات تابعه سازمان سينمايي ابراز داشت: بخش عمده اي از اين تحولات به صورت ساختاري انجام شده است. همان گونه كه پيشتر اعلام شد سينما فرهنگ به موسسه سينما شهر واگذار شده و اين سينما در مدتي كوتاه به بهترين سيستم پخش مجهز و سالن هاي اين سينما بهسازي شده است. سالن شماره ۲ اين سينما نيز در جريان اين تحولات، به گروه هنر و تجربه اختصاص يافته است.

وي در ادامه گفت: توليد فيلم اول از مركز گسترش سينماي مستند و تجربي به بنياد سينمايي فارابي واگذار و فارابي نيز فرايند حمايت از فيلم اولي ها را آغاز كرده است. باز هم بر اساس برنامه هاي اعلام شده، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي به مركز ملي مستند و سينماي انيميشن تغيير ماموريت و ساختار داده است.

حيدري خليلي افزود: حمايت از فيلم هاي ويديويي از موسسه رسانه هاي تصويري به بنياد سينمايي فارابي واگذار و در مقابل دبيرخانه جشنواره هاي استاني، جشنواره فيلم فجر و جشنواره فيلم ياس و دبير خانه شوراي راهبردي بين الملل سينماي ايران در موسسه رسانه هاي تصويري داير خواهد شد. موسسه رسانه هاي تصويري تعهدات مانده از سال هاي پيش براي خريد رايت فيلم ها را بايد در مدت زمان يكسال به پايان رساند. اين موسسه همچنين در ساختار جديد، پايگاه ستاد مبارزه با قاچاق فيلم هاي سينمايي ايران و نيز متولي امر راه اندازي تكنولوژي وي او دي خواهد بود.

قائم مقام رييس سازمان سينمايي در امور اجرايي اظهار كرد: تحولات انجام شده بر اساس طرحي است كه پس از مدت ها بررسي و مشورت كارشناسان و اهالي سينما تهيه، تدوين و به امضاي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي رسيده است؛ انتظار مي رود رسانه هاي جمعي در تحليل و بيان مطالب دقت و اهتمام بيشتري داشته باشند. ضمن آنكه ساختارها، تنها ابزاري براي اجراي سياست ها است؛ جاي خوشوقتي است كه سازمان سينمايي در دوره جديد مديريت، به طور شفاف و روشن، برنامه ها و سياست هايش را به صورت دفترچه اي رسما اعلام كرده است.

حيدري خليلي ادامه داد: دفترچه سياست هاي سال ۹۴ هم اينك زير چاپ است و به زودي و در نيمه اول خرداد در دسترس دست اندركاران سينماي ايران خواهد داد.

وي گفت: مديران سينماي اميد، از هر نقد سازنده اي استقبال مي كنند و رياست سازمان سينمايي نيز به مديران اعلام كرده كه ما نيامده ايم تا خودمان را اثبات كنيم؛ ما آمده ايم به سينما كمك كنيم. اميدواريم منتقدان (به معناي عام كلمه)، نظرات خود را بر اساس پژوهش و مبتني بر واقعيات مطرح كنند.

قائم مقام اجرايي سازمان سينمايي گفت: گاه برخي با ذوق زدگي زايد الوصفي مثلا اعلام مي كنند كه فروش نوروزي شكست خورد و جوري اين را مي گويند كه صدها الحمدلله در بيانشان مستتر است، بعد كه آمار فروش منتشر مي شود معلوم مي گردد فروش نوروزي نه تنها شكست نخورده بلكه از سال گذشته هم بهتر بوده است... يا اگر فضاي سينما آرام است مژده مي دهند كه اين آرامش قبل از طوفان است و منتظرند سينماگران نااميد شوند. آيا نا اميدي اهالي سينما به نفع نظام و سينماي كشور است؟ و گاه با همين ذوق زدگي مي گويند كه، "طرح اصلاح ساختاري متوقف شد" كه مثلا مي بينيد به حرفشان عمل نكردند؟

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 418683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =