دفتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک دستور عجیب، استفاده از 7 واژه از جمله "جنین" و "مبتنی بر علم" را در اسناد منتشر شده از سوی مراکز فدرال کنترل و پیشگیری از بیماری ها ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سیناپرس،تحلیلگران سیاست های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، در جریان یک نشست 90 دقیقه ای در آتلانتا با مقامات ارشد این مرکز، آنها را در جریان این دستور عجیب ترامپ قرار دادند.

براساس گزارش واشنگتن پست، 7 واژه ای که استفاده از آنها در اسناد CDC ممنوع اعلام شده است، شامل: مبتنی بر علم (Science Based)، مبتنی بر شواهد (evidence-based)، جنین (Fetus)، تنوع (diversity)، آسیب پذیر (vulnerable)، حق (entitlement)، فراجنسیتی یا ترانس ژن (Transgender) هستند.

براین اساس، در اسنادی که برای دریافت بودجه سالانه از سوی های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) به دولت فدرال ارسال می شوند، نباید از این واژه ها استفاده شود. مقامات ارشد CDC هنوز دلیل ممنوع شدن این واژه ها را نمی دانند.

دکتر لورن اسچتر (Loren Schechter) مدیر مرکز جراحی در بیمارستان مموریال وایس در شیکاگو عنوان کرد که از این تصمیم بشدت شوکه شده است.

دکتر آشیش جها (Ashish Jha) مدیر موسسه سلامت عمومی هاروارد نیز عنوان کرد: تصمیم به سانسور این 7 واژه درست مانند مجبور کردن افراد به خودسانسوری فعالیت هایشان است.

برخی اخبار تأیید نشده عنوان می کنند که لیست مشابهی به سایر نهادهای درگیر در حوزه بهداشت و سلامت جامعه مانند سازمان غذا و دارو (FDA) و وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) نیز ارسال شده است، اما FDA این اخبار را رد کرده است.

این ممنوعیت در ادامه سلسله اقدامات عجیب و تأمل برانگیز ترامپ صورت گرفت: فرمان تبعیض آمیز وی برای اعمال محدودیت در صدور روادید برای اتباع شش کشور عمدتا مسلمان از جمله ایران؛ خروج آمریکا از معاهده آب و هوایی پاریس؛ حمله تند ترامپ به صنعت خودروسازی آلمان؛ ممنوع کردن استفاده از آنتی ویروس های شرکت روسی کاسپرسکی به بهانه جاسوسی این کشور از مردم آمریکا نمونه هایی از این اقدامات محسوب می شوند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    0 2
    فراجنسیتی دلیل علمی و ژنتیکی نداره حداقل نه برای اینهمه موجود منحرف که خودشون رو ترنس میدونند. باقی کلمات هم اگه منظور معنی هست که لیبرالها به عنوان معنای علمی براش در نظر میگیرند دقیقا ضد علم هست. مثلا منظورشون از حق اینه که بعضیها هر غلطی خواستند بکنند و یه عده دیگه هم باید خفه شند و حتی نظرشون رو هم نگند. یا به بهانه تنوع دقیقا دارند تنوع ژنتیکی رو از بین می‌برند. البته اگه ترامپ واقعا اقدام به سانسور این کلمات کرده کار احمقانه‌ای کرده. به جای اینکار باید سعی کنه اون سیستم آموزشی افتضاحشون رو اصلاح کنه یه فکری هم برای اون هالیوود بکنه اگرچه به نظر میرسه دیگه واقعا دیر شده و حسابی جامعشون به گند کشیده شده
  • مهسا DE ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
    1 0
    عجبا، خدا بهمون رحم کنه