فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام سیاست‌گذاری‌ها برای تامین امکانات و نیازها باید با هماهنگی ستاد اربعین استان و با مدیریت استاندار انجام شود، گفت: امسال و در ایام اربعین 20 هزار نیروی کمکی در مرزهای چهارگانه استقرار می‌یابند که 60 درصد آنها در مرز مهران حضور پیدا می‌کنند.

سردار «حسین اشتری» در نشست ستاد اربعین استان ایلام که در پایانه مرزی مهران برگزار شد، اظهار کرد: آیین بزرگ اربعین حسینی با حضور مشتاقان آقا اباعبدالله الحسین(ع) سراسر جهان سال به سال باشکوه و عظمت بیشتری برگزار می‌شود .

وی با اشاره به اینکه از هشت سال گذشته تاکنون شاهد افزایش تصاعدی زائران حسینی در کنگره بزرگ اربعین حسینی هستیم، این آیین بزرگ مایه عزت، اتحاد و اقتدار شیعیان در دنیا شده است، افزود: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در ایام اربعین با تمامی امکانات و تجهیزات و نیروی انسانی خود آماده خدمات‌رسانی به زائران حسینی است .

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه بیش از 50 درصد زائران در این ایام از مرز مهران تردد خواهند کرد، قرارگاه اربعین ناجا در روزهای آینده در این نقطه مرزی راه‌اندازی و مستقر می‌شود .

اشتری با بیان اینکه زائران اربعین حسینی حتما باید گذرنامه و روادید معتبر داشته باشند چرا که امکان تهیه روادید در هیچ کدام از مرزهای چهارگانه وجود ندارد، یادآور شد: قبل از هر گیت باید موکب‌هایی برای پذیرایی از زائران آماده شود تادر داخل پایانه ایستایی جمعیت رخ ندهد .

وی در خصوص تردد زائران اتباع بیگانه نیز تاکید کرد: اتباع سایر کشورها باید از مرز شلمچه برای تردد استفاده کنند و با هماهنگی طرف عراقی تنها اتباع کشورهای ترکیه ، آذربایجان در مسبر برگشت می توانند از مرز مهران استفاده کنند .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =